دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1394 - 14:26
توسط کارشناس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

کتابت کامل قرآن کریم در ماه مبارک رمضان همزمان با لیالی قدر اتمام یافت

رامبد دبستانی کارشناس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی که دست نویسی و کتابت کامل قرآن کریم را در ماه مبارک رمضان آغاز کرده بود، موفق شد در لیالی قدر خلق این اثر هنری را به اتمام برساند.
کد خبر : 28228

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، وی درباره این اثر معنوی و هنری، گفت: کتابت کامل قرآن کریم از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز شد و خدا را شاکرم که به لطف و توفیقات الهی در کمتر از 30 روز و در شب 21 ماه مبارک رمضان خاتمه یافت.


وی از جمله ویژگی های خلق این اثر فاخر که در 430 صفحه و به خط شکسته نستعلیق فارسی کتابت شده است را توجه به هنر ایرانی اسلامی دانست و گفت: در اعراب گذاری کتابت این قرآن، قرابت به نسخه های اولیه صورت نگرفت ، در صفحه اول یک تذهیب ساده کار شد و پشت جلد نیز با پارچه متبرک کربلا مزین شده است.


دبستانی، استفاده از جوهر قرمز، خاک تربت و کاغذی با پیش زمینه گلبهی را از جمله ویژگی های های این اثر هنری و معنوی دانست و گفت: رنگ قرمز نشان دهنده خاص بودن قرآن کریم و رنگ گلبهی نیز نشان دهنده کائنات و متن هستی است و این تلفیق رنگ نماد عظمت و شاخص بودن قرآن کریم در تمام هستی است.



کارشناس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، هدف از خلق این اثر هنری تک نسخه ای را علاقه قلبی و خاص اش به قرآن این کتاب الهی و همچنین پراکندن عطر کلام خداوند در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.


وی از جمله ویژگی های خاص این کتابت را استفاده از رنگ قرمز کمرنگ و پررنگ در نوشتار دانست و گفت: کتابت ابتدا و انتهای قرآن قرمز یکرنگ است اما سایر صفحات تلفیقی از رنگ کمرنگ و پررنگ به منظور نمایش فراز و نشیب های کلام آسمانی است.


استفاده از خاک تربت، گلاب و آب زمزم در جوهر و صفحات این کتاب و طواف آن در اماکن مقدس کشور از دیگر ویژگی‌های متمایز این اثر هنری است.


انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته