دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1396 - 13:00

ساخت آواتارهای رباتیک تا سال 2021

آواتارهای رباتیک واقعی که اجازه دیدن، شنیدن و احساس کردن هر چیزی را به کاربر می‌‎دهند تا سال 2021 ساخته می‌شوند.
کد خبر : 267774

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، با استفاده از آوتارهای واقعی به‌زودی می‌توانیم از راه دور ببینیم، بشنویم، احساس کنیم و با مکان‌های دور ارتباط داشته باشیم.


یک رقابت جهانی با هدف ساخت آواتار رباتیک واقعی تا سال 2021 دانشمندان، کارآفرینان و نوآوران را دعوت به کار کرده است. این مسابقه توسط موسسه «ایکس پرایز» برگزار می‌شود؛ این سازمانی غیردولتی دانشمندان و کارآفرینان فعال در حوزه تکنولوژی را تشویق به شرکت در این رقابت می‌کند.


تیمی که بتواند آواتار رباتیک را تا چهار سال آینده به واقعیت تبدیل کند، 10 میلیون دلار جایزه تعلق می‌گیرد.


اسپانسرهای رقابت‌های قبلی ایکس پرایز گوگل، IBM و کمپانی‌های دیگر هستند اما مسابقه جدید توسط «نیپان ایرویز»، خط هوایی ژاپنی، حمایت می‌شود.


دستگاه‌هایی که در نتیجه این رقابت ساخته می‌شوند، شبیه به دستگاه‌هایی که در فیلم «آواتار» دیدید، نخواهد بود.


از تیم‌های شرکت‌کننده خواسته شده است که یک سیستم آواتار چندمنظوره بسازند که بتواند از راه دور ببیند، بشنود و لمس کند؛ همچنین قادر به تعامل فیزیکی با محیط اطراف و مردم باشد. این ربات باید بتواند کارها و وظایف را تا شعاع 100 کیلومتری به طور کامل انجام دهد.


ایکس پرایز می‌گوید این ربات‌ها باید بتوانند در موقیعت‌های مختلف زندگی، برای مثال مراقبت‌های حیاتی و اضطراری در حین وقوع بلایای طبیعی، قابل استفاده باشد. این کمپانی می‌گوید آواتارها مرزهای آنچه ممکن‌ است را گسترده‌تر می‌کنند و تاثیر به اشتراک‌گذاری دانش و مهارت را افزایش می‌دهند.


پیتر دیاماندش، موسس ایکس پرایز، در بیانیه‌ای گفت: «با چنین تکنولوژی می‌توانیم حضور در یک مکان جغرافیایی دیگر را به صورت فیزیکی تجربه کنیم یا در جایی که به حضورمان نیاز است، حاضر باشیم».


وی افزود: «آواتار ایکس پرایز می‌تواند جایگزین مناسبی برای محدودیت‌های انسانی باشد؛ بدین ترتیب به ما اجازه می‌دهد که سریع‌تر و کارآمدتر مهارت‌های کاربردی را یاد بگیریم و شکاف بین فاصله، زمان و فرهنگ را کمتر کنیم».


به گفته ایکس پرایز، تیم‌ها می‌توانند از تکنولوژی‌های متنوعی برای توسعه سیستم آواتار خود استفاده کنند از جمله واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، رباتیک و فناوری لمسی.


مترجم: هانا حیدری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته