دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1396 - 14:43
روایت آنا از یک روز رمانتیک در دانشگاه امیرکبیر؛

شور و شوق اولین زیارت دو نفره/ دوست داشتیم مراسم‌ ساده باشد ولی نه تا این حد!

140 زوج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ظهر امروز، پس از شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی عازم مشهد مقدس شدند.
کد خبر : 265634

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا - پروین طالبیان؛ مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، حال و هوای خاصی داشت. ابتکار دانشگاه در انتخاب وسیله حمل و نقل دانشجویان تا راه‌آهن هم در نوع خود قابل توجه بود! اتوبوس‌هایی تزئین شده به عنوان ماشین‌ عروس در ورودی دانشگاه امیرکبیر پارک شده بودند تا دانشجویان پس از برگزاری مراسم ازدواج سوار آنها و راهی مشهد مقدس شوند.


فضای دانشگاه متاثر از حضور 140 زوج دانشجو، عاطفی‌تر یا به قولی رمانتیک‌تر از همیشه بود. تعداد زیادی صندلی به همراه یک سفره عقد تزیین شده، لیوان‌های شربت و جعبه‌های شیرینی در محوطه دانشگاه انتظار زوج‌های جوان را می‌کشید. نگاه پر حسرت دانشجویان مجرد به جایگاه و سفره عقد حاضر در دانشگاه جالب بود.


بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه 32 زوج در مقطع کارشناسی، 65 زوج در مقطع ارشد، 44 زوج در مقطع دکتری امروز در مراسم ازدواج دانشجویی شرکت کردند. 14 زوج هر دو دانشجوی دانشگاه امیرکبیر بودند.


همسرم بدون داشتن «کار» مرا پذیرفت


مهرداد دانشجوی رشته مکانیک می‌گوید قبلا عقد کرده بودیم و چند ماه هم با هم آشنا بودیم می‌خواستیم مراسم‌مان ساده باشد ولی دیگر نه تا این حد. مهرداد که 25 سال دارد به همراه همسرش ملاک‌های ازدواج را صداقت و درستی اعلام می‌کند و می‌گوید با اینکه کار نداشتم، همسرم پذیرفت که با من ازدواج کند.


همچنین در ادامه محمد که دانشجوی شیمی است هدف خود را از حضور در این مراسم رفتن به مشهد به عنوان اولین سفر دوران متاهلی اعلام می‌کند و می‌گوید: مراسم خیلی ساده برگزار شد، انتظارمان این بود که کمی برای مراسم تدارک بیشتری دیده می‌شد. او همچنین درباره آشنایی با همسرش می‌گوید که ما در دانشگاه با هم آشنا شدیم، همسرم دانشجوی دانشگاه زنجان بود و در همان زمان با یکدیگر آشنا شدیم و در نهایت ازدواج کردیم.


در ادامه زهره دانشجوی رشته مهندسی نساجی دانشگاه امیر کبیر می‌گوید: ما قبلا عقد کردیم و تعریف این مراسم را از دوستان‌مان شنیده بودیم به خاطر همین تصمیم گرفتیم که در این مراسم شرکت کنیم به نظرم این مراسم کمی ساده‌تر از ساده بود.


او همچنین درباره آشنایی باهمسرش می‌گوید: ما از طریق خانواده‌ها با یکدیگر آشنا شدیم و یک سال و اندی آشنایی‌مان طول کشید همسرم کارشناسی ارشد رشته نفت است و در جایی نا مرتبط با کارش فعالیت می‌کند.


شور و شوق اولین زیارت دو نفره!


همچنین لیلا که از شوق مشهد رفتن در پوست خود نمی‌گنجید، گفت: اولین بار است که به مشهد مقدس می‌روم و این اولین بار هم با همسرم است. از این بابت بسیار خوشحالم.


وی گفت: معیار اصلی انتخاب همسرم اصالت و مومن بودن اوست ما از طریق خانواده‌ها با یکدیگر آشنا شدیم و پس از مدت کمی عقد کردیم. اکنون آنقدر به یکدیگر علاقه‌مند شدیم که هرگز تصورش را نمی‌کردم. زمانی که همسرم به خواستگاری‌ام آمد شغل و درآمدی نداشت ولی چون معیارهای اصلی مرا با خود داشت به آن چیزها اهمیت ندادم.


لیلا همچنین ازدواج به هنگام را باعث پیشرفت می‌داند و می‌گوید: ازدواج در زندگی ما بسیار اثرگذار بود، چرا که اکنون هم درس‌مان با بهترین معدل‌ها رو به پایان است و هم توانسته‌ایم مشغول به کار شویم.


وی نوع مراسم را مهم نمی‌داند و می‌گوید: همین که با دوستان‌مان جشنی گرفتیم و اولین سفر زندگی‌ مشترک‌مان را در جوار ثامن‌الحجج آغاز می‌کنیم مهم است و آن را به فال نیک می‌گیریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته