دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 14:55
باهنر در چهارمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

کارنامه عادلانه و عالمانه جمهوری اسلامی را تدوین کنیم

چهارمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی به منظور تعیین اعضای شورای مرکزی این جمعیت در محل تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.
کد خبر : 258470

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ چهارمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی عصر روز دوشنبه (16 بهمن) به منظور تعیین اعضای شورای مرکزی این جمعیت در محل تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.


این مجمع عمومی با حضور هیأت مؤسس، نمایندگان جمعیت در استان‌های کشور و جمعی از دبیران کل جبهه خط امام و رهبری همچون مهندس باهنر، دکتر غفوری فرد، محمدنبی حبیبی، کریمی و ... برگزار شد. همچنین در این جلسه آقای دکتر حداد عادل نیز به عنوان ویژه حاضر بودند. محمدمهدی عبدخدایی هم که بر اساس قانون اخیر فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مبنی بر دبیرکلی حزب فدائیان اسلام امکان حضور در شورای مرکزی جمعیت را نداشت، به عنوان مشاور عالی جمعیت و یکی از سرمایه‌های سیاسی کشور در این گردهمایی شرکت داشت.


حبیب‌الله بوربور: جمهوریت به اندازه اسلامیت نظام اهمیت دارد


در آغاز این گردهمایی، حبیب‌الله بوربور، مؤسس و قائم‌مقام دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در دنیای پر از خشونت و جنگ، آسایش و آرامش حاکم بر جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود نعمت ولایت و رهبری مقام معظم رهبری است، گفت: «در زمان انقلاب مردم شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد زدند. خوشبختانه اسلامیت، استقلال و آزادی در کشور وجود دارد و این جنبه‌ شعار انقلابی به خوبی قابل مشاهده است؛ اما جمهوریت نظام به اندازه انتظار جامعه ملموس نیست و این مساله باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»


وی افزود: «در صورتی که جمهوریت نظام با حضور احزاب تقویت شود، می‌توانیم درباره تحقق کامل آن شعار ابتدایی انقلاب سخن بگوییم. در حقیقت زمانی می‌توانیم با قاطعیت از جمهوریت نظام سخن به میان بیاوریم که احزاب، تشکل‌ها و جمعیت‌های سیاسی متشکل از نخبگان سیاسی و اقتصادی و اجتماعی برنامه ارائه دهند و در مسیر این برنامه شاخصی تعریف کنند، تشکل‌های سیاسی سپس بر اساس این برنامه باید فرد و تیم کاری او را به مردم معرفی کنند که قابلیت اجرای آن برنامه را داشته باشند. در این صورت، وقتی یک حزب پشت سر یک حرکت باشد، دیگر خبر از فرد نیست و نظارت و کمک فکری حزب همواره پشت سر فرد منتخب قرار دارد. بر اساس برنامه و شاخص اعلام شده توسط جریان سیاسی حمایت‌کننده، در نهایت می‌توان دستیابی دولت به اهداف را سنجید. این وظیفه تشکل‌های سیاسی است و آنها از این طریق می‌توانند جمهوریت نظام را تقویت کنند.»


حبیب‌الله بوربور در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: «تا زمانی که احزاب با برنامه به مردم نزدیک نشوند و به مردم گزارش ندهند و مردم به برنامه‌های احزاب رأی ندهند، با مشکل عدم تقویت بخش جمهوریت مواجه خواهیم بود.»


ایده‌پرداز تشکیل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، همچنین اظهار کرد: «ما هر کسی را که به اسلام، انقلاب، امام(ره) و ادامه حرکت انقلاب و وجوب ولایت، اعتقاد قلبی دارد، خودی می‌دانیم و هر کسی که حتی به یکی از این موارد معتقد نباشد و یا حتی به یکی از این موارد که از اصول ماست، اندکی تشکیک کند، لایق حضور در مسئولیت‌های تصمیم‌گیری برای مردم و نظام نیست و ما نمی‌توانیم به عنوان عضو جمعیت یا اصولگرا او را بپذیریم. ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و آنچه بیش از همه مهم است، عمل به وظیفه و تکلیف است. باید این مساله را درک کنیم که طبق تکلیف شرعی خود عمل کنیم و نتیجه وابسته به اراده الهی است.»


حبیب‌الله بوربور در پایان سخنانش با شرح روند شکل‌گیری جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، انحراف را به اندازه فتنه، خط قرمز این جمعیت معرفی کرد و گفت: «وقتی در زمان ریاست‌جمهوری آقای خاتمی فهمیدم که در درون دولت، اپوزیسیونی در حال شکل‌گیری است، به علت اعتقاد و ایمان قلبی به نظام و انقلاب، به فکر تجمیع نیروهای دلسوز انقلابی افتادم و این تشکل شکل گرفت. هنوز هم و با حدود گذشتن بیش از دو دهه از آن دولت و چهار دهه از انقلاب همچنان به اصول خود که با خون شهدا و هدایت امام راحل شکل گرفته، ایمان داریم و در این مسیر استوار خواهیم ماند.»


رضایی: احزاب می‌توانند کارآمدی نظام را بازگردانند


فیروز رضایی، دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی، سخنران بعدی این گردهمایی بود که به نمایندگی از دبیران جمعیت در استان‌های کشور سخنرانی خود را ارائه داد.


وی در آغاز با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ سیاست‌ورزی ایران محسوب می‌شود، گفت: «در تاریخ ایران سه نوع حکومت داشتیم؛ حکومت‌های ملی که اساس‌شان شمشیر و اسب بود و از مادها آغاز شد و تا قاجاریه ادامه داشت، نوع دوم، حکومت خارجی‌ها بر ملت ایران مانند سلوکیان و مغول‌ها بود و سومین نوع حکومتی که خارجی‌ها برای ملت ایران تعیین می‌کردند؛ مانند حکومت پهلوی.»


رضایی ادامه داد: «انقلاب اسلامی برای اولین بار در تاریخ بیش از 3 هزار ساله سیاست‌ورزی کشورمان، مردمسالاری را بنیان نهاد و تکیه‌گاه آن آرای افکار عمومی شد که باید از این گنجیه و میراث پربها، پاسداری کرد.»


دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه امروز نیازمند مراقبت بیشتر از جمهوری اسلامی هستیم، گفت: «کارآمدی در نظام به خودی خود شکل نمی‌گیرد و نیازمند مجموعه‌های متفکر و همیشه در صحنه است که بی شائبه بنشینند و بر کارآمدتر شدن نظام تمرکز کنند. ما باید برای پایدارتر شدن این نظام که در تاریخ‌مان بی‌سابقه بوده است، از هیچ تلاشی مضایقه نکنیم.»


رضایی در پایان سخنانش اظهار کرد: «تحزب از پیوسته‌های جداناشدنی جمهوریت است و احزاب می‌توانند کارآمدی نظام را شکل دهند و بدون آنها نمی‌توان در این امر موفقیتی حاصل کرد.»


باهنر: کارنامه عادلانه و عالمانه جمهوری اسلامی را تدوین کنیم


محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در سخنان خود گفت: «نظر دادن درباره عملکرد جمهوری اسلامی باید به دور از افراط و تفریط باشد؛ یعنی اینکه فقط نیمه پر لیوان و یا فقط نیمه خالی آن را نبینبم و به صورت واقعی عملکرد جمهوری اسلامی ایران را تحلیل و بررسی کنیم. این رفتار واقعی و منصفانه سبب تداوم و تثبیت نظام خواهد شد. بر این اساس درخواست می‌کنم که کارنامه عادلانه و عالمانه از عملکرد جمهوری اسلامی ایران بر اساس واقعیات تدوین شود »


باهنر همچنین گفت: «انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) زلزله عظیمی را در تاریخ معاصر ایجاد کرد که تأثیر آن در آینده تاریخ ایران ماندگار خواهد بود. دنیای شرق و غرب با مکاتب جداگانه‌ای که داشتند، امیدوار بودند که قرن 21 را در حالی آغاز کنند که بویی و نامی از انسانیت و معنویت و اخلاق و مبدأ و معاد نباشد؛ اما پیروزی انقلاب اسلامی مانع آن شد.»


وی افزود: «با پیروزی انقلاب، نظام سیاسی کشور عوض و مردمسالاری دینی جایگزین حکومت شاهنشاهی شد. امام(ره) تأکید داشتند که در همه امور باید به رأی مردم رجوع کرد و حتی نظام حاکم بر مردم را باید به رأی خود مردم گذاشت. این به آن معنی است که شالوده این نظام بر اساس یک تفکر اسلامی و بر مبنای آرای مردمی شکل گرفته است.»


باهنر در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تبدیل برخی نهادهای انقلابی به ارگان‌های دولتی که به سنگین و بزرگ شدن دولت انجامیده است، گفت: «در تمجید از جمهوری اسلامی می‌توانیم به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علمی اشاره کنیم. ما اکنون در انرژی هسته‌ای، نانو، بایوتکنولوژی، هوا و فضا و بسیاری علوم روز دنیا جزو چند کشور اول جهان هستیم؛ با این حال هنوز در زمینه صنعت نیاز به بازنگری بیشتر داریم تا کشور را در ریل توسعه قرار دهیم و به این شیوه مشکل بیکاری را هم حل کنیم. وقتی از بررسی واقع‌گرایانه نقاط قوت و ضعف کشور حرف می‌زنیم، منظورم همین موارد است. شناخت این نقاط و آگاهی داشتن از آنها، می‌تواند سبب برنامه‌ریزی برای تقویت نقاط قوت و سرمایه‌گزاری روی نقاط ضعف شود.»


حدادعادل: با ترویج سیاه‌نمایی در جامعه مقابله شود


غلامعلی حدادعادل، چهره برجسته سیاسی و فرهنگی کشورمان و عضو مجمع تشخیص مصلت نظام، مهمان ویژه این مراسم، آخرین سخنران این گردهمایی بود که در ابتدای سخنان خود گفت: «زمان انقلاب و روزهای نخستین پیروزی، در سخنرانی‌هایی که در مکان‌های مختلف داشتیم؛ همه از آینده سخن می‌گفتیم؛ چون انقلاب آن زمان گذشته نداشت؛ اما امروز 40 سال از عمر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد و ما باید به تجزیه و تحلیل گذشته بپردازیم و در پرتو تحلیل گذشته به آینده نظر کنیم.»


این فعال و کنشگر سیاسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: «انقلاب اسلامی از آنجا که به سرعت به وقوع پیوست، غرب و دشمنان ما را غافلگیر کرد و به همین دلیل آنها نتوانستند به مقابله با انقلاب اقدام کنند. اما اکنون آنها پس از خروج از این گنگی با برنامه‌ریزی همواره سعی می‌کنند به این نظام مردمی ضربه بزنند و شاهد این مدعا را می‌توان در دشمنی‌های کور، بدخواهی‌ها و توطئه‌هایشان دید. ما نیز با داشتن یک عقبه 40 ساله و وجود نسلی که پرورش‌یافته این نظام مقدس هستند و تجربیاتی که کسب کرده‌ایم، می‌توانیم دربرابر این بدخواهی‌ها موثرتر برخورد کنیم.»


حدادعادل در ادامه افزود: «در مسئولیتی که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در وزارت ارشاد داشتم، شاهد شیوه‌ها و گفتمان غربی‌ها و رسانه‌هایشان در خصوص انقلاب بودم. بیش از یک سال به دست عوامل ساواک و یا چپ‌های آمریکایی و چپ‌های روسی، حرکاتی را شروع کردند و بعد هم جنگ 8 ساله را آغاز کردند؛ اما به نتیجه نرسیدند. دشمن به این نتیجه رسید که در داخل و خارج از کشور به نتیجه نخواهد رسید. بعد از جنگ در محافل اطلاعاتی و امنیتی و دانشگاهی این موضوع را مطرح کردند که برای مقابله با انقلاب اسلامی باید این انقلاب را به خوبی شناخت و پس از آن برای مقابله با آن اقدام به طراحی برنامه‌های مختلف کرد. بعد از آنکه انقلاب خودش را به عنوان یک واقعیت سیاسی در منطقه به اثبات رساند، دشمن به وارد کردن فشار اقتصادی به ملت روی آورد تا مردم ضعف بنیه و قوه اقتصادی خود را به حساب ناکارآمدی نظام بگذارند اما عشق و علاقه مردم به نظام این توطئه را هم خنثی کرد و کلیدواژه خودکفایی راه مقابله با این توطئه اخیر شد.»


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حساسیت غرب به موضوع حجاب در ایران، آن را ناشی از غربی کردن جامعه عنوان کرد و گفت: «راه‌های تعامل اقتصادی با ایران را بسته‌اند و از سوی دیگر بر توسعه تعاملات فرهنگی اصرار می‌ورزند تا بتوانند با تغییر ذائقه فرهنگی مردم، اعقتادات نسل جوان را کم‌رنگ کنند تا انگیزه معنوی برای فداکاری کاهش یابد. جنگ فرهنگی و فشار اقتصادی برای مقابله با انقلاب مانند دو لبه قیچی از سوی دشمنان انقلاب هنوز هم در حال انجام است و مقابله دقیق و موثر با این حربه‌ها نیاز به انسجام و اتحاد بیشتر ما دارد که من این اراده را در جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی می‌بینم. باید در 40 سالگی انقلاب متوجه شویم که دلیل حقانیت انقلاب و درستی تشخیص امام(ره) و درستی راه رهبری چیست و چرا دشمنان همچنان مصمم‌تر از قبل به مقابله با این نظام می‌پردازند. باید با شناخت اقدامات آنها مقابل این توطئه‌ها بایستیم.»


وی همچنین بیان کرد: «یکی دیگر از اقدامات شیطانی آنها، ترویج سیاه‌نمایی‌هایی در فضای جامعه است. راه مقابله با این فتنه نیز احزاب هستند. زیرا احزاب متعدد به مثابه انگشتان یک دست برای انجام امور محسوب می‌شوند. این احزاب البته باید وحدت را سرلوحه امور خود قرار دهند و پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنند. وجود احزاب، اتحادشان و حرکت در خط ولایت، می‌تواند این فضای سردی را که دشمن مدام در حال ایجاد آن است، از بین ببرد. مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی را که لازم و ملزوم یکدیگر هستند، مطرح کردند که با پرداختن درست به آنها، بسیاری از مشکلات کنونی ما مرتفع خواهد شد. با همین رهنمودها می‌توانیم به شدت با سیاهنمایی و گسترش ناامیدی مقابله کنیم. دشمن نیز باید بداند که اگر قرار بود ملت به خاطر تحریم‌ها تسلیم شود، تا کنون به آرزوی خود رسیده بودند، اما این مردم توسط خودشان گره از کار خودشان می‌گشایند و هرگز تسلیم این فشارها و تحریم‌های اقتصادی نخواهند شد.»


غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پایان سخنانش خطاب به اعضای جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: «اصطلاح «وفاداران» خیلی پرمعناست. کلمه وفا هم در احادیث آمده و هم در بحث وقایع کربلا و مقاتل هم وجود دارد و هم اینکه در عرفان و اخلاق، معنای بلندی دارد. اما وفا به این معناست که سختی بکش؛ ولی دست از محبوب خود برندار. و از این رهگذر شما وظیفه سنگینی به عهده دارید و امیدوارم در این مسیر موفق و موید باشید.»


برگزاری انتخابات شورای مرکزی چهارمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی


با پایان یافتن سخنرانی‌ها و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، رأی‌گیری برای انتخاب اعضای شورای مرکزی چهارمین دوره جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی با حضور اکثریت اعضا و نیز نماینده وزارت کشور، برگزار شد.


بر این اساس حبیب‌الله بوربور، عباس شیبانی، سید جعفر شبیری، رضا انصاریان، جواد منصوری، جواد توکلیان، محمدرضا عباسیان، ابوالفتح دعوتی، علی مروی، محمدعلی شایسته‌نیا، مرتضی شمسایی، سید ابراهیم حسینی، مجتبی رضاخواه، رضا برنگی، عباس کاظمی، مریم خلیلوند، سارا بوربور، احمد خاقانی‌پور، رضا کاظمی، مرتضی میردار، حسن حمزه‌زاده به ترتیب آرای لازم را برای چهارمین دوره شورای مرکزی جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی کسب کردند. ضمناً آقایان سیدمصطفی میری، محمدنبی نوری و علیرضا علی‌احمدی، به عنوان اعضای علی‌البدل، آقایان علی‌اکبر لعلی‌نیا، عزت‌الله بوربور و محمد صادق‌بین به عنوان بازرسان جمعیت و آقایان حسین رجب‌نژاد و رضا کرمانی به عنوان بازرسان علی‌البدل برگزیده شدند.


ضمناً در این مراسم کتاب «وافاداران» که به تاریخچه و بررسی آرا و نظرات اعضای جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و بازتاب خبری عملکرد آن در رسانه‌ها می‌پردازد، رونمایی و توزیع شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حداد عادل همایش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته