دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی:

مهجوریت‌زدایی از قرآن مستلزم تدبر و اندیشه در آیات است

معاون پژوهشکده قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تدبر و اندیشه در آیات قرآن راه شناخت و زمینه درک مفاهیم کتاب خدا را فراهم می‌کند و موجب می‌شود قرآن در مهجوریت نماند.
کد خبر : 258442

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، دکتر محمدرضا آرام در آیین تجلیل از منتخبان قرآنی در واحد تبریز گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی تبریز همواره در برگزاری همایش های قرآنی خوش درخشیده است که بیانگر دلسوزی و پویایی مسئولان این دانشگاه است.«


وی افزود: «انس با قرآن تأثیرات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها دارد. نظم از دل قرآن بر می آید و فرد قرآنی باید کارهایش بر اساس نظم باشد.»


این مقام مسئول بر لزوم تدبر در آیات قرآن تاکید کرد و افزود: «همه ما شاگرد مکتب قرآن هستیم. قرآن کریم به گونه ای نازل شده است که همگان بتوانند در آن تدبر کرده و از آن بهره مند شوند. لذا باید تدبّر در معانى قرآن و تعمّق در مفاهیم قرآنى را در سرلوحه برنامه زندگی خود قرار دهید تا قرآن در مهجوریت نماند.»


وی تصریح کرد: «تدبر غیر از تفسیر و تأویل است و مثل اقامه نماز بر همه واجب است. از جمله راه‌های تدبر در قرآن شکستن قفل دل است. قلب را باید تزکیه و طهارت داد قلبی که در آن همه غیر از خدا حضور داشته باشد به جایی نمی رسد.»


معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «توجه به معانی و مفاهیم قرآن و عمل کردن به دستورات قرآن، توجه خاص به فعالیت های قرآنی در قالب هنر اعم از نقاشی، خط و ...، از جمله اموری است که می‌تواند به رفع مهجوریت از قرآن کمک شایانی بکند.»


وی گفت: «متاسفانه در مرحله ارتباط عاطفی با قرآن مانده ایم. پس باید از راه قرائت مکرر و پیوسته به تفکر در آن بپردازیم. چرا که گوهر های قرآن در اثر قرائت بسیار و تفکر در آن آشکار می شود.»


آرام گفت: «انسان هیچ گاه از انس با قرآن بی نیاز نخواهد بود؛ چراکه که محتوای غنی آن پاسخی به مهم ترین نیازهای زندگی اوست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته