دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1396 - 13:38

تعامل صنعت و دانشگاه با موضوع اهمیت صنعت نساجی کشور

اعضای هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری به همراه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری از کارخانه روناک جین و ستاره پوشاک ایرانیان واقع در استان  تهران بازدید کردند.
کد خبر : 256378


به گزارش خبرگزاری آنا، این جلسه با هدف تعاملات بیشتر بین صنعت و دانشگاه با موضوع اهمیت صنعت نساجی کشور و ضرورت پرورش نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از تکنولوژی روز در دنیا و معرفی امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه به مدیران صنعت پوشاک و آشنایی با وضعیت صنعت پوشاک کشور برگزار شد.


عزیزالله افضلی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ری در این بازدید گفت: از سال 95 اهتمام بسیار خوبی در خصوص تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت شروع شده و همه مسئولان در دانشگاه و صنعت دست به دست هم داده‌اند تا اهداف دانشگاه و صنعت به هم نزدیک و همسو شود.


رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهر ری افزود: «با توجه به اینکه در دانشگاه کارهای بسیار خوبی صورت پذیرفته است اما نزدیک کردن کارهای پژوهشی و کاربردی دانشگاه به نیازهای روز صنایع باید در اولویت امور قرار بگیرد.»


دکتر علی پیروی رئیس مرکز تحقیقات نساجی و عضو هیات علمی واحد یادگار شهر ری هم با تشکر از رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ری و همکاران وی برای برگزاری این جلسه گفت: «دانشگاه آمادگی دارد دفتر R&D صنعت پوشاک را در دانشگاه راه‌اندازی کند و با توجه به اینکه دانشگاه درحال گرفتن مجوز همکار استاندارد بوده از این پس خدمات اداره استاندارد نیز در این دانشگاه قابل ارائه است.»
هدایت الله جمالی‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز با انتقاد از جزیره‌ای کارکردن دانشگاه و صنعت اظهار کرد: «اگر می خواهیم به توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم باید دانشگاه و صنعت همسو و گام با هم باشند و این امکان پذیر نیست مگر با برگزاری چنین نشست‌های تخصصی بین دانشگاه و صنعت که می‌تواند بسیار مفید و سودمند باشد.»


وی ادامه داد: «دانشگاه و صنعت باید بتوانند نیازهای یکدیگر را تأمین کنند. یکی از ایرادهایی که وجود دارد این است که کسانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و جذب بدنه صنعت می‌شوند این احساس نیاز به دانشگاه را از دست می‌دهند و علاقه‌ای به تعامل مجدد با دانشگاه نشان نمی‌دهند. باید این مشکل حل شود. پایان‌نامه ها و اختراعات و تولیدات مراکز رشد و دانش بنیان و تولید علم باید در راستای حل معضلات صنعت باشد و کاربردی شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته