دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1396 - 15:27
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز:

مسئولان دنبال اصلاح ساختارها نیستند/ شفافیت و عدالت خواسته مردم و جنبش دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه مطالبه اصلی مردم، وضعیت اقتصادی و معیشتی است و مردم به این مسائل معترض‌اند بیان کرد: باید مشکلات را رفع کرد تا نه جای اعتراض باشد نه راهی برای سواستفاده.
کد خبر : 255382

جواد خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد:‌ مطالبه کردن از مسئول حق همه افراد جامعه است، اما به دلیل اینکه همه مردم نمی‌توانند شخصا صدای خود را به مسئولین برسانند، این وظیفه جنبش دانشجویی است که صدای مردم باشد. بسیج دانشجویی به عنوان جزوی از تشکل‌های دانشجویی، وظیفه دارد دغدغه‌ها را بشنود، مشکلات جامعه را ببیند و به مسئولین منعکس کند و رفع مشکلات و پیگیری مطالبات را از مسئولین درخواست کند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: اگر اعتراض مردم به خیابان کشیده شد، نباید دنبال مقصر بین مردم و در جای دیگری گشت، مشکل یا از کسانی‌ست که می‌توانستند مطالبه کنند و به درستی مطالبات را پیگیری نکرده‌اند، یا مشکل از مسئولین است که مطالبات و دغدغه‌های مردم را نمی‌بینند و نمی‌شنوند.


خدادادی ادامه داد: وقتی اعتراض خیابانی شد، طبیعی‌ است که عده‌ای سوءاستفاده کنند و جریان اعتراض به حق مردم را به فتنه و آشوب تبدیل کنند.


وی عنوان کرد: مردم به جنبش‌های دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب و رفع مشکلات آنها امید دارند، نباید امید را از مردم گرفت. اگر اقدامی انجام نشود، مردم از مسئولین فاصله می‌گیرند، باید دنبال برآورده کردن نیازهای مردمی باشیم.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز درباره وضعیت اقتصادی جامعه گفت: مطالبه اصلی مردم، وضعیت اقتصادی و معیشتی است، که تنگناهایی ایجاد کرده و مردم به این مسائل معترض‌اند، اگر عده‌ای قلیل، جریان اعتراض را از مسیر اصلی خود منحرف می‌کنند، نمی‌توان مطالبه نکرد، بلکه باید مشکلات را رفع کرد تا نه جای اعتراض باشد نه راهی برای سواستفاده.


خدادادی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب مستضعفین بود افزود: متاسفانه اکثر مسئولین دنبال رفع دغدغه همین مستضعفین، دنبال کار جهادی، اصلاح قوانین و ساختارها نیستند و به همین دلیل این مشکلات به وجود می‌آید.


وی اظهار کرد: ما در بسیج دانشجویی متعدد، نامه‌هایی به فرماندار، استاندار و مسئولین مختلف استانی ارسال کردیم، مشکلات را مطرح کردیم و همچنین برای حضور در محافل دانشجویی و پاسخگویی از آنها دعوت کرده‌ایم و ازین پس نیز پیگیری مطالبات را افزایش خواهیم داد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: تنها موضوعی که مردم و جنبش دانشجویی می‌خواهند، شفافیت و عدالت است. جامعه احساس می‌کند فضا شفاف نیست اگر شفافیت ایجاد شود، هم مسئولین اصلاح و هم مردم آگاه می‌شوند.


خدادادی بیان کرد: جنبش دانشجویی باید به صورت تخصصی و کاملا شفاف در جایی که مسئول مشکل دارد ورود و مشکلات را مطرح کند. حداقل نتیجه‌ای که می‌توان از این کار گرفت آن است که مسئول می‌داند، هرکاری که را به دلخواه و سلیقه شخص خود نمی‌تواند انجام دهد و فعالیت‌هایش رصد می‌شود و اگر اقداماتش خلاف مصالح عمومی باشد نظارت می‌شود.


وی در پایان گفت: بضاعت جنبش دانشجویی در پیگیری مطالبات در همین حد است و فقط می‌تواند کار و شفافیت مطالبه کنند و بر عملکرد مسئول نظارت کند،‌ بقیه کار به عهده مسئولین است که چقدر توان رفع مشکلات را داشته باشند و چه مقدار این کار را انجام می‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته