دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1396 - 17:42
سردار غیب پرور:

بسیج اساتید باید پیشتاز تولید قدرت اجتماعی باشد/ نقش بسیج اساتید در تربیت انسان‌های تراز انقلاب اسلامی

نشست ریاست سازمان بسیج مستضعفین با شورای معاونان و مدیران سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.
کد خبر : 250285

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ماجرای فتنه اخیر و تبیین ریشه‌ها و نتایج آن، صرف نظر از نقش آمریکا، انگلیس و ضدانقلاب در آن که مهار شد، گفت: برخی ناکارآمدی نظری و عملی در مدیران کشور هم می‌تواند زمینه‌ساز بحران‌های اجتماعی باشد. وقتی مدیران نتوانند از عهده تامین خواسته‌های به حق مردم در حوزه اقتصادی و معیشتی برآیند، هزینه برای کشور و انقلاب درست می‌شود. نقش‌آفرینی مجموعه‌ای همچون بسیج اساتید باید در کمک به حل مسائل کشور و کمک به رفع مشکلات مردم باشد، چرا که کارآمدی در رفع گره‌های کشور و سرمایه اجتماعی رابطه دوسویه‌ای دارند.


سردار غیب پرور با تاکید بر رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری در عرصه مدیریت کشور عنوان کرد: بسیج اساتید باید پیشتاز تولید قدرت اجتماعی برای نظام اسلامی باشد. جریان نخبگانی متعهد و انقلابی در کشور، باید با تبیین درست مسائل و ورود به هنگام به میدان عمل، به فعالیت‌های اثربخش و معطوف به حل مشکلات جامعه اقدام کند.


وی با اشاره به سخن حضرت امام(ره) که دانشگاه را مبدا همه تحولات می‌دانستند، افرود: امروز نگاه و انتظار به بسیج اساتید به عنوان قشر سازمان‌دهنده نیروی نخبه، فکری و تربیت کننده این است که با رصد و پایش دقیق مسائل کشور، آسیب‌ها و مشکلات جامعه را به خوبی شناسایی کرده و برای حل آن، راهکار ارائه کند.


ریاست سازمان بسیج مستضعفین با ابراز خشنودی از شکل‌گیری شورای راهبردی بسیج اساتید اظهار کرد: خاستگاه اصلی اندیشه‌ورزی‌ها، دانشگاه است. اساتید متعهد و بسیجی شاهرگ تولید اندیشه و راهبرد هستند و دانشجویان انقلابی همچون مویرگ‌هایی به شمار می‌آیند که نقش مهم اشاعه و مطالبه این اندیشه را در سراسر جامعه و بخش‌های آن، برعهده دارند.


سردار غیب‌پرور در پایان با تاکید بر نقش بسیج اساتید در تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تربیت جوانان مومن و انقلابیِ متعهد، افزود: انتظار ما از بسیج اساتید اینست که سهم بسزایی در این زمینه داشته و پیش رو باشد. چرا که هویت استاد با تربیت شاگرد پیوند خورده است و لذا این بسیج اساتید است که شانیت اساسی برای پرورش انسان هایی در تراز انقلاب اسلامی دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب