دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1396 - 13:42

برگزاری نهمین دوره انتخابات اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد

نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) موسوم به اتحادیه دوم در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دبیران تشکل‌های واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 248397

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران از سال 79 در دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کرد که قبلا با موافقت اصولی فعالیت می‌کرد و تا سال 81 مجوز نداشت. مجوز این اتحادیه سال 81 صادر شد و توانست دفاتر خود را در برخی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور تاسیس کند.


اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان(سادا) در سالهای ابتدایی خود توانست 18 دفتر فعال در واحدهای دانشگاهی راه‌اندازی کند و به تدریج تعداد تشکل‌های خود را افزایش داد تا سال 89 به 54 تشکل فعال رسید.



سال 90 تعداد زیادی از دفاتر تشکل‌های اتحادیه غیرفعال و از اتحادیه خارج شدند تا جایی که تشکل‌های اتحادیه به 39 دفتر تنزل پیدا کرد که ازاین تعداد، 23 تشکل فعال بودند و تشکل‌های دیگر به دلیل اینکه انتخابات برگزار نمی‌کردند جزو تشکل‌های فعال اتحادیه محسوب نمی‌شوند و حدود 5 تشکل است که سالهاست فعالیت می‌کنند اما انتخابات برگزار نکرده‌اند. در حال حاضر نیز 9 تشکل درخواست عضویت به اتحادیه داده‌اند که شورای مرکزی جدید باید برای عضویت آنها تصمیم‌گیری کنند.


بر اساس‌ آیین‌نامه اجرایی اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا)، انتخابات اعضای شورای مرکزی سالانه برگزار می‌شود ولی درسال‌های گذشته با توجه به روند اداری و مسائل و شرایط سیاسی روز، برخی سالها انتخابات با تاخیر برگزار شده است.


تا کنون هشت دوره این اتحادیه تشکیل شده است و آخرین انتخابات اتحادیه سال 93 برگزار شده است انتخابات دیروز برای تشکیل نهمین دوره اتحادیه سادا بود.


نهمین دوره انتخابات سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) موسوم به اتحادیه دوم در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد با حضور دبیران تشکل‌های واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد سراسر کشور برگزار شد و 11 نفر به عنوان شورای مرکزی و دو نفر به عنوان بازرس اتحادیه انتخاب شدند.


در ابتدای این مراسم محمدعلی سعادتی دبیر سابق اتحادیه در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: در دوره گذشته 2 همایش سراسری در مشهد برگزار شد و برای اولین‌بار در دانشگاه آزاد اسلامی، همایش راهیان نور برای اعضای اتحادیه برگزار شد که در ادامه این همایش هم از مناطق جنکی بازدید و هم جلسه دبیران تشکل‌ها برگزار شد.


وی تصریح کرد: انقلاب برای جوانان و به ویژه دانشجویان هزینه‌های زیاده کرده و می‌کند. دانشجویان در ابتدای ورود به دانشگاه از الفبای سیاست هیچ چیزی نمی‌دانند اما بعد از ورود به دانشگاه و فعالیت آزادانه در تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی قدرت تحلیل پیدا می‌کنند و با مسائل اجتماعی سیاسی کشور و گاهی اوقات حتی فراتر از آن آشنا می‌شوند. این‌ها هزینه‌هایی است که نظام برای نسل جوان ودانشجوی خود می‌کند.


سعادتی در پایان خطاب به اعضای جدید شورای مرکزی اتحادیه سادا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از امروز که این مسئولیت را در اختیار گرفتید طوری عمل کنید که یک سال دیگر علاوه بر اینکه دستاوردهای بیشتری از گذشته داشته باشید بلکه بتوانید با سربلندی از عملکرد خود دفاع کنید و به آن ببالید.



همچنین دکتر محمدقربانی گلشن‌آبادی چند نکته به اعضای جدید شورای مرکزی اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان توصیه کرد.


وی گفت: در ابتدای کار حتما طوری برنامه‌ریزی شود که انتخابات سادا در فصل تابستان برگزار شود، به دلیل اینکه برگزاری در این زمان با تعطیلات بین ترم، بعد تعطیلات عید و بعد از آن هم تابستان مانع از فعالیت‌های تاثیر‌گذار است.اساسنامه فعلی برای گذشته و شرایط آن زمان تدوین شده است و لازم است مورد بازبینی قرار گیرد.


مدیر کل اداره تشکل‌های ادرای سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با توصیه اعضای تشکل‌ها به برنامه‌ریز و نظم بیان کرد: برخی تشکل‌ها در گذشته عضو اتحادیه بودند اما در حال حاضر وجود خارجی ندارند که باید تکلیف این‌ها مشخص شود. برخی واحدها نیز تشکل دارند اما غیر فعال است و لازم است برای فعالیت این دفاتر برنامه‌ریزی شود.



در ادامه از اعضای سابق شورای مرکزی اتحادیه سادا به دلیل فعالیت‌شان توسط دکتر قربانی گلشن‌آبادی با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.


مسعود چشم مهتاب، حسن بکتاشی، رضا احمدی،‌ امین معین‌الدینی، سجاد صالحی‌زاده،‌ علی نوروزی،‌ فاطمه سادات ضرابی، محمدرضاشیرعلی، محمدامین دلفاردی،‌ محمد عرب، محمدعلی سعادتی و پرهام طهماسبی اعضای شورای مرکزی سابق اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران بودند که روز گذشته با برگزاری انتخابات دوره فعالیتشان به پایان رسید.


در ادامه این مراسم کاندیدهای دور جدید به معرفی برنامه‌های خود و عملکرد تشکلهایشان برای مخاطبین پرداختند و مراسم برگزاری انتخابات برگزار شد.


17 نفر از دانشجویان اعضای تشکل سراسر کشور برای اعضای شورای مرکزی اتحادیه سادا کاندید شدند که از این تعداد حسن بکتاشی، محمدامین دلفاردی،‌ امین ارسلانی، رضا احمدی، عرفان قانعی،‌ زکیه شعبانی، علی بوالحسنی، حمیده بنه‌گزی، امین معین‌الدینی، پرهام طهماسبی و محمد جواد قربانی به عنوان 11 نفر اصلی شورای اتحادیه حائز رای اکثریت شدند و اعضای شورای مرکزی نهمین دوره اتحادیه سازمان دانشجویان ایران را تشکیل می‌دهند.


بر اساس آیین‌نامه اتحادیه، دبیر توسط اعضای شورای مرکزی و با رای گیری در اولین جلسه شورای مرکزی انتخاب می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته