دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 16:30
با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی؛

توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه خلاقیت و ایده‌پردازی انجام می‌شود

سامانه ثبت اختراع دانش‌آموزی به‌زودی رونمایی می‌شود تا آموزش 1500 مربی و 100 هزار دانش‌آموز در کارگاه‌های آموزشی از طریق این سامانه محقق شود.
کد خبر : 246837

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، سال گذشته تفاهم نامه‌ای میان علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، و نصرت الله ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، به امضا رسید. تا حمایت از دانش آموزان و پژوهش سراهای دانش آموزی با انعقاد این تفاهمنامه عملی شود.
آموزش روش تحقیق به زبان ساده، حمایت از مطالعات جمعی، کارآفرینی و خلاقیت و ثبت اختراع دانش آموزی از جمله محورهای این تفاهمنامه است. جلسات متعددی برای محقق شدن محورهای مختلف بین نمایندگان دو سازمان برگزار شد و در نهایت سامانه‌ای برای فعالیت‌های مدنظر طراحی شد
آموزش ایده‌پردازی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، تشویق دانش‌آموزان به کار گروهی، آموزش روش تحقیق به روش ساده، حمایت از مطالعات جمعی، حمایت از ثبت اختراعات دانش‌آموزی به منظور افزایش قدرت ریسک، اعتماد به نفس و استقلال در دانش‌آموزان برخی از سامانه مذکور است که به‌زودی با عنوان سامانه ثبت اختراع دانش‌آموزی رونمایی می‌شود.
شایان ذکر است از دیگر اهداف این سامانه می توان به موارد ذیل اشاره کرد: «آموزش ایده‌پردازی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، تشویق دانش‌آموزان به کار گروهی، آموزش روش تحقیق به روش ساده، حمایت از مطالعات جمعی، حمایت از ثبت اختراعات دانش آموزی به منظور افزایش قدرت ریسک، اعتماد به نفس و استقلال در دانش آموزان برخی از سامانه مذکور است. سالانه آموزش 1500 مربی و 100 هزار دانش آموز در کارگاه های آموزشی از طریق این سامانه محقق می‌شود».


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب