دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1396 - 12:49
معاون فرهنگی وزارت بهداشت خبر داد:

دانشگاه آزاد دارای بیشترین تعداد شرکت کننده در جشنواره قرآن و عترت/ آغاز جشنواره از 7 آذر

نشست خبری سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور معاون فرهنگی وزارت بهداشت صبح امروز یکشنبه ۵ آذر در این وزارتخانه برگزار شد.
کد خبر : 235597

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا فراهانی در این نشست اظهار داشت: جشنواره قرآن تفاوت ماهوی با دیگر جشنواره‌ها دارد. قرآن نسخه شفابخش همه دردهای بشر است. بیش از آنچه که این ‌جملات کلیشه‌ای گفته شده است در تمام حوزه‌ها به قران کم توجهی کرده‌ایم.قرآن مفاهیمی بیان کرده است که با آنها می‌توانیم زندگی دنیوی و اخروی بهتری داشته باشیم.


معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر قرآن در زندگی ادامه داد: همه تلاش‌هایی که برای قرآن صورت می‌گیرد برای رسیدن به زندگی بهتر است. هدف ما در بخش اوایی صرفا کشف صداهای زیبا نیست، هدف از بخش هنری صرفا تولید تابلوهایی با مضامین الهی نیست. هدف غایی این است که با هنر دریچه‌ای به معارف و مضامین بلند قرآن باز شود و انس با قرآن برقرار شود و در رفتار متجلی شود.


او افزود: جشنواره قرآن باید بر مخاطبین ما تاثیرگذار باشد و برای تعالی کشور در فضای قرآنی موفق‌تر خواهیم بود.


فراهانی با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی قرآن و عترت در دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری میزبانی و رشته‌های جشنواره را مشخص می‌کند، گفت: هر سال یک سازمان پیشنهاد میزبانی می‌دهد و امسال نیز شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت را به عنوان میزبان معرفی کرد.


او درباره برگزیدگان مرحله نهایی این جشنواره بیان کرد: ابتدا رقابت‌هایی در سطح وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی کاربردی، پیام‌ نور و علوم و معارف قم در مسابقات مقدماتی برگزار شد و برگزیدگان به جشنواره ملی راه پیدا کرده‌اند که امسال برای اولین بار استادان هم در این جشنواره به رقابت می‌پردازند.


معاون فرهنگی وزارت بهداشت درباره رشته‌های مختلف جشنواره در بخش دانشجویی و استادان گفت: در بخش استادان سه بخش آوایی، معارف قرآن و سیره معصومین و پژوهش در ده رشته طراحی شده است. در گروه دانشجویی نیز هفت بخش شامل آوایی، معارف قرآن و سیره معصومین، پژوهشی، ادبی، هنری و تولید نرم‌افزاری در ۳۳ رشته که ۹۱۳ نفر به رقابت پایانی جشنواره ملی راه پیدا کرده‌اند.


به گفته فراهانی هزار و هشت نفر به سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت راه یافته‌اند که از این ‌تعداد ۵۵۰ نفر آقا و ۴۵۸ نفر بانوان هستند.


او با بیان ‌اینکه در مرحله مقدماتی این مسابقات 333 هزار نفر در کل دانشگاه‌ها شرکت کرده‌اند، ادامه داد: دانشگاه آزاد با ۱۵۲ هزار و ۳۱۵ نفر بیشترین شرکت کننده را داشته است. وزارت علوم ۵۶ هزار و۵۰۰ نفر، وزارت بهداشت ۶۳ هزار و ۶۷ نفر و دیگر دانشگاه‌ها که در مرحله مقدماتی شرکت کرده‌اند.


معاون فرهنگی وزارت بهداشت درباره تعداد شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف جشنواره گفت: ۲۲۸ هزار و ۵۷ نفر در بخش معارف، ۵۷ هزار و ۴۳۵ نفر در بخش آوایی، ۲۶هزار و ۲۳ نفر در بخش هنری، ۹ هزار و ۱۱۷ نفر در بخش پژوهشی، ۸ هزار و ۱۷۹ نفر در بخش ادبی و ۴ هزار و ۱۶۸نفر در بخش هنری در بخش‌های مختلف جشنواره قرآن و عترت شرکت کرده‌اند.


فراهانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته افتتاحیه و اختتامیه‌ها ضعیف و فقط در مراسمات سخنرانی انجام شده است، افزود: امسال سعی شده است مراسم متفاوت باشد. در مراسم افتتاحیه از کارگردان مشهور داوود میرباقری تجلیل می‌شود. تئاتر قرآنی با نام فرات‌خون برگزار می‌شود و از برگزیدگان جشنواره که آثارشان قبلاً به مرحله نهایی راه یافته است، تقدیر می‌شود. همچنین داوران برجسته‌ای در بخش‌های هنری، ادبی و آوایی در این مراسم حضور دارند.


او در پایان گفت: مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت سه شنبه ۷ آذر با حضور وزیر بهداشت و اختتامیه چهارشنبه ۸ آذر بعد از نماز مغرب و عشا در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته