دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ایمانجانی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد:

ضرورت راه‌اندازی انجمن صنفی خبرنگاری دانشجویی

مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، راه‌اندازی انجمن صنفی خبرنگاری دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی را یک ضرورت برای رفع دغدغه‌های دانشجویان و ارتقای سطح کمی و کیفی نشریه‌های دانشجویی عنوان کرد.
کد خبر : 228618

محمدامین ایمانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: فضای رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی قریب به چهار ماه است که با تحول رو به رو شده و هم از لحاظ نیروی انسانی و هم از نظر محتوا و رویکرد، تغییرات قابل توجهی داشته است.


او افزود: در فضای رسانه‌ای کشور دو هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تعریف شده است و در رسانه‌ای که می‌خواهد در تراز انقلاب اسلامی باشد، قطعا وظیفه بصیرت افزایی اضافه می‌شود.


ایمانجانی با بیان اینکه روزنامه فرهیختگان در دوره جدید مدیریتی، برای رسیدن به اهداف مطلوب و ارتقای سطح جایگاه در فضای رسانه‌ای کشور، برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده و بازه زمانی در نظر گرفته است، تصریح کرد: با توجه به تغییر و تحول در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، فضای رسانه‌ها و نشریه‌های این دانشگاه باید به سمت غنی‌تر کردن محتوا پیش برود و برای رسیدن به این منظور، یک طرح عملیاتی منظم و مدون لازم است.


مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان ادامه داد: اگر می‌خواهیم رسانه اسیر روزمرگی نشود باید در راستای یک ماموریت مشخص، محور مشخص و هدف مشخص گام برداریم. در حال حاضر با توجه به رقابت جدی فضای مجازی با رسانه‌های کاغذی، باید به تعامل دو سویه با مخاطب بیش از پیش توجه جدی و از این موضوع مهم غافل نشد.


او با یادآوری حساسیت کار روزنامه‌نگاری، اذعان کرد: با وجود سیل روزافزون رسانه‌های سایبری باید تاکید کرد که روزنامه‌نگاری سنتی، همچنان اهمیت و ویژگی‌های خاص خود را دارد، چرا که روزنامه کاغذی، یک سند مکتوب و ماندگار است.


او در بخش دیگری از سخنانش، راه‌اندازی انجمن صنفی خبرنگاری دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی را یک ضرورت برای رفع دغدغه‌های این قشر و ارتقای سطح کمی و کیفی نشریه‌های دانشجویی عنوان و اضافه کرد: در صورت تاسیس چنین انجمنی، می‌توان نسبت به پرورش دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های رسانه‌ای و جذب آنان در رسانه‌های دانشگاه اقدام کرد.


ایمانجانی با اشاره به دومین جشنواره سراسری نشریه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که قرار است اختتامیه آن، اواخر آذر امسال در واحد شهرقدس برگزار شود، توضیح داد: فضای دانشگاه، پرنشاط بوده و هست و البته برگزاری چنین جشنواره و رقابتی می‌تواند بر هیجان و شور و نشاط دانشجویی بیافزاید.


گفت‌وگو از بهروز آرمان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته