دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1396 - 16:43
در واحد تهران مرکزی صورت گرفت

بررسی نقش غیرت دینی در قیام امام حسین (ع) با تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر

نشست تخصصی فرهنگی با عنوان «نقش غیرت دینی در قیام امام حسین با تکیه بر امر به معروف ونهی از منکر» به همت اداره دانشجویی و فرهنگی مجتمع دانشگاهی ولیعصر(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 222247

به گزارش خبرنگار آنا، محمد خوزین مدیر آموزش ستاد مردمی و پیشگیری از حفاظت اجتماعی قوه قضاییه در این نشست گفت: «امام حسین(ع) در کربلا درس غیرت دینی به مردم آموخت.»


وی اظهار کرد: «در جامعه جهانی سه نوع غیرت وجود دارد که شامل غیرت به وطن، غیرت ناموسی و غیرت به دین می‏‌شود.منظور از غیرت دینى این است که انسان در برابر تخلفاتى که از مسیر حق و عدالت و احکام الهى می گذرند، خاموش ننشیند و بى‌تفاوت از کنار آن‌ها نگذرد، بلکه تخلف هر چه شدیدتر باشد جوش و خروش او بیشتر شود.»


خوزین افزود: «قیام حضرت سیدالشهداء (ع) و یارانش احساس ضعف و وحشت مسلمانان را نسبت به بنی امیه تا حد زیادی از بین برد؛ به طوری که پس از شهادت آن حضرت شاهد چندین قیام در حجاز و عراق علیه امویان هستیم. قیام هایی که هر یک نشانگر رشد غیرت دینی جامعه اسلامی و پیام آور عزت مسلمانان است.»


وی تصریح کرد: «مهم‌ترین کار کرد قیام امام حسین (ع) حفظ و بقای اسلام بود. امام حسین (ع) و یاران غیرتمندش بر اساس غیرت دینی و دفاع از ارزش ها قیام کردند.»


خوزین گفت: «امام حسین(ع) در سخنان حماسه ای روز عاشورا خطاب به دشمنان که عزت و غیرت را زیر پا گذاشتند فرمود: آگاه باشید، من میان دو چیز مخیر قرار دارم: بین شمشیر(جنگیدن) و خواری. خواری از ما خانواده اهل بیت دور است و خدا آن را برای ما نمی پذیرد و نیز پیامبرش و مؤمنان و دامن های پاک و پاکیزه انسان های غیرتمند و نفس های خویشتن دار بر ما روا نمی دارند که اطاعت از فرومایگان را بر مرگ کریمانه مقدم بداریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته