دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1396 - 17:20

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فضا اولویت معاونت علمی است

معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فضا و ارائه سرویس به بخش‌هایی همچون کشاورزی و صنعت را جزء اولویت‌های معاونت علمی عنوان کرد.
کد خبر : 219111

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران در جمع خبرنگاران با بیان این که در حوزه فضا انتخابات خوبی در حال رخ دادن است، اظهار کرد: نگرش جدیدی روی نحوه ارائه سرویس‌ها حاکم شده، به گونه‌ای که سرویس‌های متنوعی را به بخش‌های مختلف کشور ارائه می‌کنیم.


معاون علمی‌وفناوری رئیس جمهور افزود: علاوه بر پژوهشگاه فضایی ایران پژوهشکده‌های اقماری نیز سرویس‌های جانبی خود را به بخش‌های مختلف کشور ارائه می‌کنند.


وی ادامه داد: تجاری‌سازی بخش فضا، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فضا و ارائه سرویس به بخش‌های مختلف همچون کشاورزی و صنعت از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است.


ستاری همچنین در خصوص جایگاه ایران در حوزه نانو، گفت: در هفت ماه اول سال میلادی از لحاظ تعداد مقالات به رتبه چهار صعود کردیم که این مسئله افتخاری برای بخش علمی کشور است.


وی ادامه داد: از طرفی سال گذشته میزان فروش شرکت‌ها نیز به بیش از 800 میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهد در حوزه تجاری‌سازی تکنولوژی گام‌های خوبی برداشته‌ایم.


معاون علمی‌وفناوری رئیس جمهور افزود: پس از یک دوره دو سه ساله‌ای که روند رشد تعداد مقالات کند شده بود، سال گذشته نزدیک به 20 درصد در تعداد مقالات رشد داشتیم. قطعا تجربیات ستاد نانو که دارای ساختار مستحکمی است، می‌تواند در اختیار سایر ستادهای معاونت نیز قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته