دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1396 - 16:36
شیخ، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با آنا:

بزرگان اصلاحات با محذورات و مقدورات روحانی آشنا هستند/ پروژه عبور از روحانی هل دادن او به سمت رقیب است

حجت الاسلام مهدی شیخ اظهار داشت: هر پروژه‌ای که بخواهد عبور از روحانی را مطرح کند، در حقیقت هدفش نه عبور از روحانی بلکه هل دادن رئیس جمهور به سوی جریان رقیب است.
کد خبر : 208208

گروه سیاسی آنا: آن چه که از این روزهای جریان اصلاحات و رابطه آن با دولت به بیرون درز می‌کند حکایت از یک اختلاف مبنایی دارد به گونه‌ای که سران جریان اصلاحات حالا و پس از گذشت نزدیک به سه ماه از انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم می‌گویند روحانی از ابتدا اصولگرا بود و رفتار اصولگرایی هم دارد.


این اختلافات تا جایی پیش رفت که رسانه‌های جریان چپ در موضوع وزرای پیشنهادی دولت به مجلس علنا اقدام به تخریب دولت کردند. وزیر ارتباطات، کشور، آموزش و پرورش و ... از جمله وزرایی بودند که در معرض این رفتار قرار گرفتند.


تناسب اصلاحات با دولت و آینده این رابطه را با حجت الاسلام مهدی شیخ عضو فراکسیون امید مطرح کرده و نظر وی را جویا شدیم. این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف جریان اصلاحات، تجدید نظر در رویکردهای کلان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور با توجه به اسناد بالادستی در این حوزه‌هاست و اصلاحات نشان داده است که در این مسیر خستگی ناپذیر است.


وی با بیان اینکه چه اصلاحات را تأیید کنند و چه رد، پا پس نمی‌کشد، تصریح کرد: این جریان صحنه را ترک نمی‌کند و سختی‌ها و مقاومت‌های سخت و نرم آن را از راه به در نکرده و نخواهد کرد.


این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا افزود: اصلاحات جریانی ریشه دار در ایران است که در دل آن نگرش‌های متفاوتی وجود دارد. راهبرد امروز اصلاحات، پیشبُرد این پروژه بر مبنای اعتدال، آرامش و ایجاد وفاق ملی است و یکی از بهترین گزینه‌های اصلاحات برای رسیدن به ایده آقای دکتر روحانی است. سیاستمدار واقعی به حوزه مقدورات توجه می‌کند و به نظر بنده بزرگان اصلاحات با محذورات و مقدورات آقای روحانی به خوبی آشنایند.


شیخ با عنوان این مطلب که امروز وضعیت معیشت مردم در صدر اولویت‌های کشور است، گفت: بنده فکر می‌کنم دولت آقای روحانی ترجیح می‌دهد که انرژی خود را مصروف تنش‌های سیاسی و فرهنگی نکند تا بتواند در فضایی ایمن تر بر مسائل اقتصادی تمرکز کند. تنش‌های فرهنگی و سیاسی جامعه را دوقطبی می‌کند و جامعه دوقطبی، جامعه‌ای در شرف انفجار و به تعبیر بهتر در شرف جنگ است، در جامعه نیمه جنگی کار بر روی اقتصاد بی معناست.


وی تصریح کرد: امروز برخی بی پروا، برای رویارویی با دولت برنامه ریزی می‌کنند و به نظر من دولت روحانی به خوبی این تهدید برای کشور را درک کرده است. جریان اصلاحات نباید دست از حمایت روحانی بردارد، هر پروژه‌ای که بخواهد عبور از روحانی را مطرح کند، در حقیقت هدفش نه عبور از روحانی بلکه هل دادن رئیس جمهور به سوی جریان رقیب است.


این عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که به نظر شما کابینه دوازدهم سیاسی است یا خیر؟، اظهار داشت: این پرسش خوبی نیست؛ به هر حال رئیس جمهور در چینش تیم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود، باید به همه ذینفعان و بازیگران عرصه سیاست توجه کند. پیش از این اگر یک رئیس جمهور چنین می‌کرد، سیاستمداران او را ستایش می‌کردند، بنده درک نمی‌کنم که چرا این مسئله به امری منفی تبدیل شده است. هم مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی و هم رئیس دولت اصلاحات در انتخاب‌های خود به توان حامیان و نظر مخالفان و رقبای خود توجه داشتند و چنین توجهی جامعه را بالانس می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته