دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1396 - 13:11

شهرکرد؛ میزبان چهل‌و‌یکمین مسابقه ریاضی دانشجویی ایران

چهل و یکمین مسابقه ریاضی دانشجویی ایران ۱۴ تا ۱۷ شهریور سال جاری در دانشگاه شهرکرد برگزار  می‌شود.
کد خبر : 207870

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دیده‌بان علم ایران، نشست خبری دبیران چهل و یکمین مسابقه دانشجویی ریاضی ایران در دانشگاه شهرکرد با حضور دکتر رضا خوش‌سیر، رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهرکرد و دبیر همایش، دکتر غفار رییسی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی و دبیر اجرایی همایش، دکترمهدی کدیور، عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی و دبیر علمی همایش و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.


دکتر رضا خوش سیر، دبیر همایش دلیل برگزاری چهل و یکمین مسابقه دانشجویی ریاضی ایران در دانشگاه شهرکرد را دارا بودن ساختار دانشکده ریاضی به صورت مستقل، ظرفیت علمی لازم از نظر هیات علمی و مادر بودن دانشگاه شهرکرد و علاوه بر این شرایط آب و هوایی مناسب استان چهارمحال و بختیاری برای برگزاری این گونه مسابقات عنوان کرد.


رئیسی نیز در این نشست، در سخنانی هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد رقابت علمی سالم بین دانشجویان ریاضی کشور و استعدادیابی و شناخت ظرفیت‌های انسانی موجود در این رشته دانست.


او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات در سه گرایش جبر، آنالیز و سوالات ابتکاری در مجموع به ۱۲ سوال طی دو روز و هر روز به ۶ سوال وبه مدت ۴ ساعت جواب خواهند داد و در نهایت نفرات برگزیده از سوی هیات داوران معرفی و تجلیل خواهند شد.»


دکتر مهدی کدیور نیز در این نشست گفت: «در این مسابقات ۴۰ تیم از دانشگاه‌های کشور به ظرفیت ۲۰۰ دانشجو و ۷۰ عضو هیات علمی شرکت خواهند کرد.»


دانشکده ریاضی دانشگاه شهرکرد در سال ۱۳۹۰ با ساختار جدید و به عنوان یک دانشکده مستقل تاسیس شد و هم اکنون در سه گروه آموزشی ریاضی محض، ریاضی کاربردی و علوم کامپیوتر فعالیت می‌‏کند. در این دانشکده ۳۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی،۱۱۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰ دانشجو در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند. همچنین در این دانشکده ۲۵ عضو هیات علمی با مرتبه علمی استادی، دانشیاری، استادیاری و یک مربی مشغول تدریس هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه شهرکرد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته