دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله موسوی اردبیلی:

در دوره جدید برای اجرای شیوه تربیتی پیامبر(ص) در دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی دقیقی شده‌ است

یک مرجع تقلید با بیان این که شیوه عملی تربیتی پیامبر اکرم(ص) مهربانی و محبت بود، گفت: یقینا با حضور آقای دکتر میرزاده و آقای طه هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی دقیقی در این زمینه صورت گرفته است.
کد خبر : 20115

به گزارش خبرنگار آنا، آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در دیدار مدیران فرهنگی و روحانیون دانشگاه آزاد اسلامی در 6 استان کشور که در کارگاه های دانش افزایی در واحد قم شرکت کرده اند، گفت: ​یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشتغال روحانیون در امور فرهنگی است که الحمدلله در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شده است.


وی ادامه داد: فلسفه حضور شما در دانشگاه جذب جوانان به ایمان و دین بر اساس شیوه پیامبر اکرم (ص) است، پیامبر اکرم(ص) در موقعیت زمانی و مکانی خاصی مبعوث شدند که مردمی سرسخت، لجباز و جاهل سراسر جزیرة العرب را احاطه کرده و پیامبر عزیز تنها با ایمان قوی به خدا و راه و هدف خود،همچنین تلاش خستگی ناپذیر و جانفشانی توانست مردم را مسلمان کند.


موسوی اردبیلی افزود: برای تبلیغ اسلام نیاز به برنامه است و شیوه عملی تربیتی پیامبر اکرم (ص) مهربانی و محبت بود که یقینا با حضور آقای دکتر میرزاده و آقای طه هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی دقیقی در این زمینه صورت گرفته است.


این مرجع تقلید ادامه داد: گاهی ازمن سوال می کنند چرا بعضی از جوانان از اسلام گریزانند،به آنها می گویم اگر اسلامی را که پیامبر آورده با همان شیوه عملی و با ایمان قوی به اسلام و راه الهی و تلاش شبانه روزی ارائه و به آن عمل کنیم، یقینا همه جذب می شوند.


موسوی اردبیلی با ذکر آیه "انما یخشی الله من عباده العلماء" افزود: شما روحانیون با خشوع در برابر خداوند و با شیوه پیامبر اکرم(ص) و برنامه ریزی دقیق، فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده به جوانان عزیز خدمت کنید و بدانید همیشه شرایط خدمت فراهم نخواهد بود.








عباسی فرد: همفکری مدیران فرهنگی در برنامه ریزی سازمانی و رعایت بخشنامه ها و آیین نامه‌های ارسالی در یکسانی روند فرهنگی دانشگاه موثر بوده و می تواند معیار خوبی برای ارزیابی عملکرد واحدها باشد

در ابتدای این دیدار آیت الله نمازی مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد به بیان گزارشی از برنامه های فرهنگی و کارگاه های تخصصی برنامه ریزی شده ویژه مدیران فرهنگی پرداخت و گفت: ارتقای سطح معرفتی و دانش افزایی درباره مسایل جدید حوزه فرهنگ، از جمله موضوع تکفیری ها مهمترین موضوع این کارگاه بوده است.


کارگاه های دانش افزایی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد و با همکاری ستاد هماهنگی استان و دانشگاه آزاد اسلامی قم در این شهر در حال برگزاری است.


نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در استان قم در این خصوص گفت: ارتقای سطح دانش مدیران فرهنگی در تربیت مذهبی دانشجویان نقش بسیار زیادی دارد.


حجت الاسلام دکتر عباسی فرد افزود: مدیران فرهنگی دانشگاه همچون والدین در تربیت جوانان دلسوزی کرده و در مقابل نابهنجاری‌های جوانان دردمند خواهند شد.


عباسی فرد ادامه داد: همفکری مدیران فرهنگی در برنامه ریزی سازمانی و رعایت کلیه بخشنامه ها و آیین نامه‌های ارسالی در یکسانی روند فرهنگی دانشگاه موثر بوده و می تواند معیارخوبی برای ارزیابی عملکرد واحدها باشد.


نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با دو بال علم و فرهنگ اسلامی حرکت می‌کند و باید همانند رشد علمی در زمینه فرهنگ با تلاش شما مدیران به جایگاه واقعی خود برسیم.


وی افزود: برگزاری اینگونه کارگاه‌ها دراستان قم در کنار بارگاه کریمه اهلبیت (س)، حوزه علمیه و استفاده از محضر علما و مراجع بسیار مغتنم است.


عباسی فرد از معاونت فرهنگی و اجتماعی، ستاد هماهنگی استان و دانشگاه آزاد قم به جهت حسن برگزاری این کارگاه تشکر کرد. ​


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته