دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 19:50
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

مستنداتی مبنی بر سیاسی‌بودن حذف رشته‌های دانشگاه آزاد وجود دارد/ آغاز مجدد طرح تحقیق و تفحص از وزارت علوم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعتراض به اقدامات وزارت علوم و عدم حل مشکل کدرشته‌های حذف شده کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در صورتی که وزارت علوم مقاومت کند، مستنداتی را ارائه می کنیم که نشان می‌دهد این کار براساس یک برنامه‌ریزی سیاسی صورت می‌گیرد و مصالح کشور به شدت در حال آسیب دیدن است.
کد خبر : 195185

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اقدام وزارت علوم در حذف کدرشته‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و نیز طرح دو فوریتی نمایندگان در الزام این وزارت‌خانه به حل مشکل این رشته‌ها گفت: «متاسفانه در سال‌های گذشته، روز به روز سایه نگاه‌های سیاسی در بخش‌های مختلف کشور غلبه پیدا کرده است و این یکی از خطراتی است که امروز کشور را تهدید می‌کند و اتفاقا آسیب‌های زیادی هم دارد.»


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «این سایه‌افکنی موضوع و جریان‌های سیاسی بر مسیر کشور، فضا را به شدت نگران کرده است و باعث شده ما در مسیر پیشرفت کشور با چالش مواجه شویم، این داستان از وزارت‌خانه‌های مختلف آغاز شده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را هم دربر گرفت، هم در جهت دادن مجوز به رشته‌ها و به افراد مختلف و هم در عمل عکس آن یعنی گرفتن مجوز از یک مجموعه، این موضوع خودنمایی می‌کند.»




او افزود: «یک روزی اعتراض می‌کردیم به چه دلیل مجوزهای بی‌رویه صادر می‌کنید؟ اما به هر حال دانشگاه آزاد اسلامی با فشارهایی مجبور شد اعضای هیات علمی و کارکنان خود را افزایش دهد و اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد و از فضای مشکل‌ساز سابق خارج شده است.»




مصالح و منافع کشور در نظر گرفته نشده است




پژمان‌فر با بیان اینکه اکنون هم همان جریان سیاسی باعث شده که وزارت علوم رشته‌های و فضاهای ایجاد شده را به سمت تعطیلی ببرد و یک شبه چندهزار رشته‌ را تعطیل کند و فضا را به سمت فضای کاملا با رویکرد سیاسی بدون در نظر گرفتن مصالح و منافع کشور ببرد؛ گفت: «این نگرانی ایجاد شده است که دوباره می‌خواهند این کار را انجام دهند. راه‌اندازی این رشته‌ها امروز امیدی در فضای کشور ایجاد کرده است و این امید ایجادشده با رفتن به سمت این مساله؛ نگرانی این را ایجاد کرد که آیا از واقعا به راحتی می‌خواهند رشته‌ها را تعطیل کنند؟.»




رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «در صحبت‌هایی که با مسئولان صورت می‌گیرد، این حس در آدم ایجاد می‌شود؛ که تنها چیزی که در نظر گرفته نشده، مصالح و منافع کشور است. بدون اینکه در نظر بگیرند که همین وزارت علوم این مجوزها را صادر کرده، امروز می‌آیند با یک عدد واقعا غیرقابل تصور، چند هزار رشته‌ را می‌خواهند حذف و تعلیق کنند. اینها به نظر من کارهای غیرکاشناسی است.»




او با بیان اینکه ما نسبت به این قضیه اعتراض داریم، گفت: «حتما این مساله را پیگیری می‌کنیم ولو به طریق تحقیق و تفحص هم باشد. من جدیدا برگه تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم را امضا کردم . در صورتی که وزارت علوم مقاومت کند، مستنداتی را ارائه می کنیم که نشان می‌دهد این کار براساس یک برنامه‌ریزی سیاسی دارد صورت می‌گیرد و مصالح کشور به شدت در حال آسیب دیدن در این مسیر است.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته