نوستالژیهایی برای جیببری
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، بسیاری از گجتها و خدماتی که امروز وجود دارند با اتکا به علاقه ما به نوستالژی و خاطرات گذشته و کودکیمان پول در میآورند. تصور کنید اگر رباتی به شکل چوبین ارائه شود چند هزار عدد خواهد فروخت؛ اکنون شرکت نینتندو نیز یکی از کنسولهای قدیمی خود به نام NES Classic را روانه بازار کرده است که امیدوار است در تیراژ چند میلیون دستگاه به فروش برسد و فروشهای نخستین در فروشگاهها نیز امیدوارکننده بوده است. در واقع نینتندو یکی از موفقترین شرکتها در زنده کردن خاطرات کودکی است.
از سوی دیگر، عروسکهای شبهرباتیک Furbys که در سال 2012 با قیمت سرسامآور 54 دلار پیشفروش شده بودند، اکنون به جنسی بدون خریدار در فروشگاهها تبدیل شدهاند.
این عروسکهای بسیار بامزه، از روی یک شخصیت پرحرف کارتونی ساخته شده بود و با چشمانی پر از LED، شبها ناظر خواب کودکان بود. قیافه نادان و LEDهای شبنما و امکان روشن کردن لمسی و حتی اپلیکیشن موجود روی iOS برای کنترل این عروسک هم نتوانستند کالای کودکانه اما بسیار گرانقیمت والمارت را نجات دهند و اکنون این عروسک هم مانند شخصیت کارتونی به تاریخ پیوسته است.
انتهای پیام/