دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1396 - 15:15

ژاپن کشتی خودران می‌سازد

وقتی صحبت از وسایل نقلیه خودران یا بدون راننده می‌شود، ذهن همه ما به سمت خودرو، تاکسی، اتوبوس و قطار بدون راننده می‌رود اما مهندسان ژاپنی قصد دارند کشتی‌های خودران را نیز به این لیست اضافه کنند.
کد خبر : 186518

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Gizmodo، شرکت‌های کشتی‌رانی ژاپنی با همکاری شرکت‌های کشتی‌سازی، خود را برای توسعه فناوری خودرانی آماده می‌کنند که در کشتی‌های باری کاربرد دارند. در نتیجه به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده‌ای نزدیک کشتی‌های باری‌ای خواهیم دید که خودشان در دریا حرکت می‌کنند و بارها را جابه‌جا می‌کنند.


مهندسان ژاپنی ادعا می‌کنند که این کشتی‌های خودران تا سال 2025 یعنی هشت سال آینده دریاها را درخواهند نوردید.


در نتیجه استفاده از فناوری‌های خودروان در کشتی‌ها، از این پس کشتی‌ها به صورت امن‌تر، کوتاه‌ترین مسیرهای ممکن و را در پیش خواهند گرفت و این مسیرها را با کمترین میزان سوخت انجام می‌دهد. در نتیجه، هزینه‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.


یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این فناوری در کشتی‌های باری، قابلیت عیب‌یابی آنهاست. به این معنا که این فناوری قبل از ورود کشتی به دریا، نقص‌های احتمالی کشتی را شناسایی و تشخیص می‌دهد.


ژاپن قرار است در فاز اول این پروژه، 250 نمونه از این کشتی‌های خودران را تولید کند و قرار است هزینه ساخت این کشتی‌ها بین شرکت‌های کشتی‌رانی و کشتی‌سازی تقسیم شود.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته