دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1396 - 16:00

از آمستردام تا پاریس با هایپرلوپ جدید

برنده امسال رقابت هایپرلوپ SpaceX یک گروه استارتاپی از هلند هستند که پیش از این هم سایتی آزمایشی را برای این پروژه ساخته بودند. هدف آنها احداث خط هایپرلوپ بین آمستردام تا پاریس است که طبق پیش‌بینی‌ها قرار است تا سال 2021 به بهره‌برداری برسد.
کد خبر : 184658

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از sciencealert، یک گروه هلندی از دانشگاه فناوری Delft برنده رقابت SpaceX برای توسعه فناوری نسل بعدی حمل و نقل پرسرعت جهان یا همان هایپرلوپ شد. آنها پیش از این، آزمایش‌های گسترده‌ای را در یک مرکز تست این فناوری در مقیاس کامل انجام داده‌اند.


شواهد حاکی از آن است که هلند با توجه به پیشرفت‌هایی که در عرصه ساخت هایپرلوپ داشته به زودی بعد از اسلوواکی و جمهوری چک، دیگر کشور اروپایی خواهد بود که دارای فناوری هایپرلوپ خواهد شد.


ایده این گروه هلندی توسط استارتاپ Hardt Global Mobility و در همکاری با دانشگاه فناوری Delft، شرکت ملی راه‌آهن هلند و شرکت ساخت و ساز BAM مطرح خواهد شد. احداث لوله 30 متری گام نخست این پروژه است. آنها در این مرحله، تمام سیستم‌هایی را که به سرعت بالا نیازی ندارند مورد آزمایش قرار خواهند داد.


محققان در این آزمایش، سیستم تعلیق و نیز سیستم نیروی محرکه را مدنظر قرار می‌دهند اما چیزی که حائز اهمیت است، این است که تمام سیستم‌های امنیتی در سرعت پایین اما در مقیاس کامل مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.


حدود 675 هزار دلار بودجه به دور اول آزمایش این سیستم‌ها تعلق گرفته است. البته مقادیر بسیار بالاتری برای آزمایش پرسرعت آن تا سال 2019 مورد نیاز است تا هدف این گروه تحقیقاتی برای برقراری سیستم هایپرلوپ بین آمستردام و پاریس تا سال 2021 به سرانجام برسد.


طرح سیستم هایپرلوپ به عنوان سیستم حمل و نقل پرسرعت در آینده برای حمل و نقل بار و انسان‌ها اولین بار در سال 2013 از سوی «ایلان ماسک»، بنیانگذار و مدیر اجرایی کمپانی اسپیس‌ایکس مطرح شد. این سیستم حمل و نقل به گونه‌ای است که از میان لوله‌ها یا تونل‌هایی با حداکثر سرعت 1126 کیلومتر در ساعت عبور می‌کند که تحولی در سیستم حمل و نقل دنیا خواهد بود.


گزارش‌ها حاکی از آن است که سایر پروژه‌های مربوط به هایپرلوپ نیز در سایر کشورهای دنیا از قبیل کانادا، لس‌آنجلس و دبی در حال شکل‌گیری است.


مترجم: ندا اظهری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته