دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1396 - 09:49

فیلیپین به دنبال استفاده صنعتی از فناوری‌ نانو در بخش چوب

دولت فیلیپین به دنبال استفاده صنعتی از فناوری‌ نانو در بخش تولید چوب و کشت و زرع درختان است. این کشور پروژه‌ای را برای تولید نانوسلولز و زیست‌پلاستیک از چوب و پسماندهای چوب پیاده‌سازی کرده است.
کد خبر : 182937

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ستاد ویژه توسعه نانو، سازمان توسعه و تحقیقات منابع طبیعی و کشاورزی فیلیپین وابسته به وزارت علم و فناوری (DOST-PZAARRD) امیدوار است که کشاورزان فیلیپینی از گونه‌های کشت و زرع صنعتی درختان (ITPS) با استفاده از فناوری‌ نانو استفاده کنند.


ITPS کشت و کار مدیریت‌شده در حجم انبوه است که می‌تواند برای تولید کاغذ، روغن پالم و دیگر محصولات مورد استفاده قرار ‌گیرد. براساس PCAARRD، فناوری‌ نانو به توسعه کشت و کار ITPS کمک خواهد کرد. استفاده از فناوری‌ نانو می‌تواند موجب احیاء و تجدید درختان در این کشور شود.


اخیرا PCAARRD روی پروژه‌ای سرمایه‌گذاری کرده است که در این پروژه قرار است اقداماتی برای افزایش ارزش افزوده مواد و پسماندهای به دست آمده از کشت درختان با استفاده از فناوری‌ نانو انجام شود. تولید پلاستیک‌های زیستی یکی از محصولات این پروژه خواهد بود. این سازمان پنج میلیون پزو (پزو واحد پول فیلیپین) روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند پیشرفت‌های اخیر در حوزه فناوری‌ نانو و زیست‌پلاستیک‌ها را تقویت کرده و ارزش افزوده بیشتری روی ITPS ایجاد کند.
PCAARRD می‌گوید که این پروژه برای دو سال اجرا شده و از دو بخش برخوردار است. بخش اول به تولید و استفاده از نانوبلورهای سلولزی از فرآیند تولید و پسماند ITPS می‌پردازد و در بخش دوم، تولید زیست‌پلاستیک‌ها از ITPS مورد نظر است که در این بین به مشخصه‌یابی و کاربردهای این ماده نیز پرداخته می‌شود.
در مجموع این پروژه می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای برای تولید نانوسلولز از چوب و پسماندهای چوب ایجاد کند. همچنین این پروژه به دنبال استفاده از لیجین به‌ عنوان محصول جانبی از ITPS است. هر دو بخش این پروژه توسط دپارتمان محصولات جنگلی و علوم کاغذ دانشگاه فیلیپین هدایت می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته