دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 09:52
معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد:

افزایش ۲۸ درصدی حداقل حقوق‌ بازنشستگان/ پایش سلامت و آموزش جلوگیری از آلزایمر بازنشستگان

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با نهادها طی ۳ سال اخیر،‌ امکانات رفاهی خوبی برای بازنشستگان و خانواده‌هایشان فراهم شده است.
کد خبر : 176188

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از صندوق بازنشستگی کشور، محمدرضا ترابی، معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه ثمره تلاش و جهاد بازنشستگان، کشور پر افتخار و بالنده ایران است که در همه زمینه‌ها رتبه خوبی در جهان کسب کرده است، عنوان کرد: از اول مهر سال گذشته حقوق‌های بازنشستگان در سراسر کشور، به صورت مستقیم پرداخت می‌شود؛ در صورتی که این مهم در سال‌های گذشته بیش از ۵ روز به طول می‌انجامید.


وی افزود:‌ افتخار داریم که بیش از ۷۰۰ هزار بازنشسته در یک سال گذشته، وام قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند.


معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه حدود یک سال است که سیستم هوشمند بیمه تکمیلی ایجاد شده و اطلاعات ریز هزینه‌ها در دسترس و قابل پیگیری است، بیان کرد: خدمات ارائه شده، اما کافی نیست؛ اولین بدهی کشور به بازنشستگان کشوری در مورد حقوق است. حقوق بازنشستگان از سال ۸۶ باید با نرخ تورم محاسبه می‌شد که این کار انجام نشد. ۶۷ درصد حقوق آنان پرداخت نشده که مبلغی نزدیک به ۳۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.


وی گفت: تفاوت‌هایی که در پرداخت به بازنشستگان وجود دارد از جمله مسائلی است که باید برطرف شود. سال گذشته ۶۰۰ میلیارد و امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان علاوه بر افزایش حقوق معمولی بازنشستگان به صندوق داده شد تا بتوانیم گام‌های موثری برای ترمیم حقوق بازنشستگان برداریم.


معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: سن ۵۰ سالگی عنفوان تجربه هر فرد است و باید از توان او استفاده و برنامه‌ای برای اوقات فراغتش در نظر گرفته شود. صندوق بازنشستگی کشوری برای اوقات فراغت بازنشستگان، اقدامات موثری انجام داده است.
ترابی با اشاره به اینکه امسال افزایش ۲۸ درصدی حداقل حقوق‌ها را داشتیم، اظهار کرد: با همکاری مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه، از فروردین امسال افزایش پرداخت داشتیم و همسان‌سازی حقوق‌ها را اعمال کردیم.
وی تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شده که در حوزه پایش سلامت و آموزش جلوگیری از آلزایمر است. امروز افزون بر ۵۰۰ مربی مبارزه با آلزایمر به صورت سازمان‌های مردم نهاد آموزش دیده‌اند که گام مثبتی برای جلوگیری از گسترش این بیماری است.
معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام اینکه تفاهم‌نامه دیگری نیز با سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور امضا شده است، عنوان کرد: از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته، ۴۰۰ هزار نفر خانم و ۹۰۰ هزار نفر مرد هستند که خیلی از آنها امکان ارائه آموزش به دیگران را دارند و این کار هم وقت‌شان را پر می‌کند و باعث درآمدزایی‌شان می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آلزایمر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته