دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1396 - 09:13

بازی دهه شصتی روی میز چای + ویدئو

یک بازی ویدئویی که در دهه 1970 میلادی و دهه 60 شمسی رواج داشت، اکنون به موضوعی برای جمع‌آوری سرمایه برای تولید یک میز تبدیل شده است.
کد خبر : 170537

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engaget، کسانی که نخستین روزهای بازی‌های تلویزیونی را به‌ خاطر دارند، تی‌وی‌گیم یعنی نخستین محصول شرکت آتاری را نیز به‌ یاد می‌آروند. این وسیله بازی، در نخستین نسخه خود یک دستگاه بسیار ساده با کنترل‌هایی از نوع مقاومت متغیر الکترونیکی بود که با آن دو یا چهار بازی مختلف قابل اجرا بودند. این دستگاه به تلویزیون متصل می‌شد و بازیگران می‌توانستند با استفاده از دسته‌های بازی که با سیم به دستگاه متصل می‌شد، سوژه‌هایی را روی صفحه نمایش جابه‌جا کنند.


پارسال شرکت Pong یک طرح نخستین ارائه داد که این بازی را روی سطح یک میز چای یا قهوه‌خوری پیاده می‌کرد. اکنون این طرح به یک کرودفاندینگ یا جمع‌آوری سرمایه خرد برای تولید تبدیل شده است و قرار است در صورتی که سرمایه لازم و سفارش‌های کافی جمع‌آوری شود، تا ماه دسامبر 2017 یعنی آذر 96، به بازار عرضه شود.


سفارش امروز این میز 1100 دلار برای افراد عادی و 990 دلار برای کسانی که جزو سرمایه‌گذاران اصلی هستند هزینه دارد. از جمله ویژگی‌های تازه این میز این است که آرم روی آن لزوما به اندازه بزرگ با نام Pong حک نمی‌شود و امکان تجهیز میز به اتصال شارژر، USB و پخش موسیقی بلوتوث وجود دارد. دسته‌های بازی در زمانی که بازی‌ای در جریان نیست مخفی می‌شوند و به‌ طور کلی بزرگ‌ترین مزیت آن این است که خودبه‌خود امکان معاشرت را برای دو نفری که پشت میز نشسته‌اند ایجاد می‌کند.





مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته