دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1395 - 17:15

ارتش آمریکا رباتیک می‌شود

گسترش اتوماسیون نیروی کار سبب شده است بسیاری از افراد نگران مشاغل خود باشند. در این میان کارشناسان معتقدند این روند به ارتش آمریکا نیز سرایت کرده است.
کد خبر : 162169

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از مهر، به عقیده کارشناسان روند استفاده از ربات به جای نیروی انسانی در ارتش آمریکا آغاز شده است. استفاده از ربات‌ها در ارتش آمریکا از هزینه‌های نظامیان می‌کاهد. علاوه برآن می‌تواند در ماموریت‌ها خطرناک به جای انسان، ربات‌های کنترل از راه دور را به کار برد.


این در حالی است که کشتی‌های جنگی جدید مانند USS Zumwalt طوری طراحی شده‌اند که نسبت به نمونه‌های پیشین به ۵۰ درصد خدمه کمتر نیاز دارند. از سوی دیگر محققان مشغول بررسی ناوگانی از پهپادهای زیردریایی هستند.


از سوی دیگر ارتش آمریکا برای پشتیبانی از نیروهای خود قصد استفاده از خودروهای خودران را نیز دارد. ربات‌ها می‌توانند در این قسمت فعالیت‌های زیادی انجام دهند؛ از مدیریت و ارسال ذخایر به سربازان تا تحلیل هزاران سند قانونی تا تشخیص سریع یک بیماری.


مایکل هوروویتز، یکی از استادان دانشگاه پنسیلوانیا، می‌گوید: «اتوماسیون تاثیر شگرفی روی سازمان‌های لوجستیکی نظامی‌خواهد داشت».


به گفته این کارشناس اسلحه‌های رباتیک، احتمال زیادی وجود دارد که ارتش آمریکا از فناوری‌های جدید برای کاهش هزینه وزمان انجام کارهای اداری استفاده کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته