دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور دکتر دادگان و زرهانی انجام شد

آغاز اجرای طرح استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزان در دبستان سما تهران

طرح سراسری استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزان با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی در مدارس سما کشور در دبستان سما یک پسران تهران اجرایی شد.
کد خبر : 158656

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون دانشگاه و رئیس سازمان «سما» در این مراسم با توجه به نقش و اهمیت ورزش در تندرستی جامعه گفت: «ورزش یکی از مسائل مهم است که در زندگی فردی و اجتماعی نقش دارد و باعث جلوگیری از افسردگی می‌شود، با توجه به اینکه افسردگی بیماری قرن حاضر است ورزش در پیشگیری از آن نقش بسزایی دارد و امروزه کسانی که ورزش می‌کنند کمتر به سستی و انحراف کشیده می شوند.»


دکتر سیداحمد زرهانی افزود: «ورزش یکی از ارکان بهداشت روانی، جسمی و تحرک است حتی در محیط کار اگر از ورزش بهره‌مند شویم، مسلما بازده بهتری خواهیم داشت. خاستگاه اصلی ورزش، مدرسه است. سیاست ما بر این است که ورزش را از پایه به همراه معلمان ورزش و دانش‌آموزان و به‌صورت همگانی آغاز کنیم.»



معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: «تنها اجتماعی که نیاز به تبلیغ ندارد و مردم خودجوش دورهم جمع می‌شوند، ورزش است. ورزش می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند که جسم و روحشان برای تعالی پیشرفت کند. یکی از افتخارات من این است که در 30 استان استعدایابی را راه انداختم.»


دکتر محمد دادگان با توجه به نقش ورزش در تحول، آن را منشا تحول اساسی در دانش‌آموزان دانست.


نائب رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور هم در این مراسم با بیان اینکه استعدادیابی موضوع نخبه‌گزینی نیست، گفت: «هدف از استعدادیابی این است که فرد رشته ورزشی که مستعد آن هست را پیدا کند، رشته‌ای که در آن مهارت دارد را به او هدیه دهیم تا در آن رشته موفق شود.»


سید غلامرضا کمانه افزود: «دانش‌آموزان می‌توانند از این مهارت در مسائل آینده استفاده کنند، در این روش مولفه‌هایی چون پیکرسنجی، قابلیت جسمانی، روانشناسی ورزشی را در سبد می‌گذاریم و رشته‌ای را به او پیشنهاد می‌دهیم تا انتخاب کند. در واقع ما راه را به دانش‌آموزان نشان می‌دهیم.»



قاسم یزدان‌پناه، معاون آموزشی و پژوهشی سما و علیرضا آزادبر رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما تهران هم در این نشست به همراه سایر مسئولان از کارگاه هنر و آسمان نمای مدرسه بازدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب