دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 08:10

یک‌چهارم معادن کشور غیرفعال‌اند

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور گفت: در دریاچه نمک قم به تازگی توانسته‌ایم در ۴۰ تا ۵۰ نمونه گرفته شده، لیتیوم بالای ۲۰۰ گرم در هر تن به دست آوریم.
کد خبر : 15415

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شاتا، بهروز برنا افزود: در دنیا لیتیوم ۴۰ گرم در هر تن اقتصادی است و این نشان می‌دهد کشور ما در زمینه ماده نادر لیتیوم نیز مزیت‌های اقتصادی زیادی دارد.


به گفته او از 8 هزار و 700 معدن موجود در کشور ۲۴ درصد آنها غیرفعال‌اند و تنها ۷ درصد از کل ذخایر معدنی کشور فلزی است، اما بیشترین رویکرد موجود نسبت به این ذخایر است.


وی با اشاره به ناکافی بودن بودجه‌های اختصاص یافته به بخش اکتشاف در کشور گفت: با وجود کشف ذخایر عظیمی از انواع مواد معدنی در نقاط مختلف کشور، هنوز کاری برای بهره‌برداری از آنها انجام نشده‌ است.


معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در نشست شورای هم‌اندیشی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن با بیان اینکه سالانه به حداقل یک میلیون متر حفاری نیاز داریم، افزود: بزرگترین ذخیره سولفات سدیم کشور به میزان ۱۴۴ میلیون تن در دریاچه نمک قم کشف شده‌ است که دارای ذخایری از سولفات سدیم، منیزیم، پتاس و ترونا نیز هست، اما متاسفانه تاکنون برای بهره‌برداری از آن کاری انجام نشده‌است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه معدن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته