چگونه کار آفرین شویم؟
برای کارآفرین شدن داشتن ویژگیهایی مثل اعتماد به نفس، سخت کوشی، خلاقیت، صبوری، با انرژی و با نشاط بودن، ضروری است.
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، علاوه بر اینها در این بخش، با نکاتی اساسی آشنا خواهید شد که راهتان را به عنوان یک کارآفرین آسان خواهد کرد:
1- زمان شناس باشید: مهم تر از هر چیزی، باید زمان شناس باشید و چیزی را تولید کنید که نیاز روز باشد یا مشکلی را حل کند. سه کلید تأسیس یک کسب و کار موفق، ایده خوب، سرمایه اولیه مناسب و یا پیداکردن یک سرمایه گذار است. سرمایه یکی از بزرگترین چالشها برای شروع کسب و کار است اما مشکل نداشتن سرمایه توجیه خوبی برای شروع نکردن نیست. شاید بارها شنیده باشید که عدهای نمیدانند با سرمایه خود چه کنند و آن را در بانک گذاشتهاند. شما باید توانایی پیدا کردن چنین افرادی را داشته باشید. برای شروع روی سرمایه صندوقهای خانوادگی و بشر دوستانه! حساب کنید. اما بهطور کلی یک کارآفرین بعد از اینکه از تبدیل ایدهاش به یک کسب و کار موفق اطمینان پیدا کرد، باید مراحلی را طی کند تا بتواند موفق شود.
2- از کار کوچک شروع کنید: لازم نیست از ابتدای کسب و کار به فکر مکان و کارخانه باشید. کافی است کوچک شروع کنید و بزرگ فکر کنید. با کار در مقیاس کوچک، کم کم تجربه کسب میکنید، بهطور واقعی با چالشهایی روبهرو میشوید که شاید در برنامهریزیتان پیشبینی شان نکرده باشید، همچنین زمینه برای یادگیری، رشد و جبران راحتتر خطاها فراهم میشود. مثلا فروش را در مرحله اول در منطقه خود شروع کنید.
3- طرحی از فرایند کسب و کارتان بنویسید: شما باید دقیقا بدانید که چهکار میخواهید بکنید. مثلا چه مقدار هزینه تولیدتان میشود و میزان سود و فروش چه میزان باید باشد. نکته مهمتر اینکه باید بدانید چه میزان از سود را به سرمایه تبدیل کنید تا کار خود را در آینده توسعه دهید. وقتی شما به همه این مراحل فکر کرده باشید، میتوانید سرمایه گذاران خوبی را جذب کنید.
4- نیروی کار را به موقع استخدام کنید: شما باید بدانید که هر کاری برای شروع احتیاج به زمان دارد؛ همه کارآفرینها در شروع کار به مدت چند سال تنها کار کردهاند تا به نتیجه دلخواه رسیدند و پس از کسب سود نیروهای جدیدی اضافه کردند.
5- نام تجاری انتخاب کنید: یک کالای خوب کالایی است که نام و نشان داشته باشد، هر چند در ابعاد کوچکی توزیع شود؛ نام و نشان کالای تجاری برای شما سابقه ایجاد میکند.
6- تبلیغ کنید: دیده شدن حتی با نصب برگهای در پشت شیشه ماشین و یا در مغازه سبزی فروش محله، از اینترنت و وسایل ارتباط جمعی هم غافل نشوید.
1- زمان شناس باشید: مهم تر از هر چیزی، باید زمان شناس باشید و چیزی را تولید کنید که نیاز روز باشد یا مشکلی را حل کند. سه کلید تأسیس یک کسب و کار موفق، ایده خوب، سرمایه اولیه مناسب و یا پیداکردن یک سرمایه گذار است. سرمایه یکی از بزرگترین چالشها برای شروع کسب و کار است اما مشکل نداشتن سرمایه توجیه خوبی برای شروع نکردن نیست. شاید بارها شنیده باشید که عدهای نمیدانند با سرمایه خود چه کنند و آن را در بانک گذاشتهاند. شما باید توانایی پیدا کردن چنین افرادی را داشته باشید. برای شروع روی سرمایه صندوقهای خانوادگی و بشر دوستانه! حساب کنید. اما بهطور کلی یک کارآفرین بعد از اینکه از تبدیل ایدهاش به یک کسب و کار موفق اطمینان پیدا کرد، باید مراحلی را طی کند تا بتواند موفق شود.
2- از کار کوچک شروع کنید: لازم نیست از ابتدای کسب و کار به فکر مکان و کارخانه باشید. کافی است کوچک شروع کنید و بزرگ فکر کنید. با کار در مقیاس کوچک، کم کم تجربه کسب میکنید، بهطور واقعی با چالشهایی روبهرو میشوید که شاید در برنامهریزیتان پیشبینی شان نکرده باشید، همچنین زمینه برای یادگیری، رشد و جبران راحتتر خطاها فراهم میشود. مثلا فروش را در مرحله اول در منطقه خود شروع کنید.
3- طرحی از فرایند کسب و کارتان بنویسید: شما باید دقیقا بدانید که چهکار میخواهید بکنید. مثلا چه مقدار هزینه تولیدتان میشود و میزان سود و فروش چه میزان باید باشد. نکته مهمتر اینکه باید بدانید چه میزان از سود را به سرمایه تبدیل کنید تا کار خود را در آینده توسعه دهید. وقتی شما به همه این مراحل فکر کرده باشید، میتوانید سرمایه گذاران خوبی را جذب کنید.
4- نیروی کار را به موقع استخدام کنید: شما باید بدانید که هر کاری برای شروع احتیاج به زمان دارد؛ همه کارآفرینها در شروع کار به مدت چند سال تنها کار کردهاند تا به نتیجه دلخواه رسیدند و پس از کسب سود نیروهای جدیدی اضافه کردند.
5- نام تجاری انتخاب کنید: یک کالای خوب کالایی است که نام و نشان داشته باشد، هر چند در ابعاد کوچکی توزیع شود؛ نام و نشان کالای تجاری برای شما سابقه ایجاد میکند.
6- تبلیغ کنید: دیده شدن حتی با نصب برگهای در پشت شیشه ماشین و یا در مغازه سبزی فروش محله، از اینترنت و وسایل ارتباط جمعی هم غافل نشوید.
انتهای پیام/