دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1395 - 13:46
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی اعلام کرد

افزایش تعداد آثار ارسال شده به این دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی در مقایسه با سال‌های قبل

دبیر بیست‌وسومین جشنواره کتاب سال دانشجویی گزارشی از آثار ارسال شده به این جشنواره ارائه کرد و گفت که تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره بیشتر از دوره‌های قبل بود.
کد خبر : 134703

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عادل تقوی رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و دبیر بیست‌وسومین جشنواره کتاب سال دانشجویی در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: «پیرو فراخوانی که اردیبهشت امسال اعلام شد 700 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید، که از این میان 629 اثر به مرحله داوری راه یافتند. تعداد آثار ارسالی به این دوره جشنواره بیشتر از دوره‌های پیشین بود. آثار رسیده به این جشنواره در 4 مرحله از سوی صاحبنظران بررسی شد و در نهایت 11 کتاب به عنوان برگزیده و25 اثر شایسته تقدیر شناخته شد.»


او افزود: «این دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی علاوه بر 6 گروه بخش تخصصی، شامل بخش‌ ویژه‌ای نیز با موضوعات شعار سال با موضوع «اقتصاد مقاومتی» و «اشتغال و کارآفرینی» است.»


تقوی گفت: «یک بخش هم تحت عنوان «دانشجویان فارسی‌نویس» پیش‌بینی شده است و دانشجویانی که در خارج کشور مشغول تحصیل هستند و یا دانشجویان خارجی که داخل کشور مشغول تحصیل هستند و کتابشان را به صورت فارسی منتشر کردند در این بخش ارزیابی می‌شوند. در بخش دانشجویان فارسی‌نویس تعداد آثاری که ارسال شده بود، مطلوب نبود و تنها یک اثر بین این آثار شایسته تقدیر شناخته شد.»


او افزود: «آثاری که به جشنواره ارسال شده، به دلیل نداشتن محدودیت، در همه مقاطع تحصیلی، رشته‌ها و حوزه‌های دانشگاهی است، بیشترین حجم آثار مربوط به حوزه علوم انسانی است که 50درصد آثار را به خود اختصاص داد و بعد از آن گروه پزشکی و بعد گروه فنی و مهندسی بیشترین آثار را به خود اختصاص دادند. کمترین آثار رسیده نیز مربوط به گروه‌های علوم‌پایه و هنر و معماری بود.»


دبیر بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: «71 درصد آثار رسیده به این جشنواره مربوط به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، 20درصد مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی، 5درصد مربوط به دانشگاه پیام‌نور و 4درصد باقی‌مانده مربوط به سایر دانشگاه‌ها بود.»


او خبر داد 77 درصد آثار رسیده به جشنوراه متعلق به مردان و 23درصد متعلق به زنان بوده است. تقوی افزود: «65درصد کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره مربوط به دانشجویان دوره دکتری تخصصی، 20درصد مربوط به دانشجویان کارشناسی‌ ارشد، 6‌درصد مربوط به دانشجویان کارشناسی و 9 درصد مربوط به دانشجویان پزشکی عمومی و تخصصی و دانشجویان مقطع کاردانی بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته