دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1395 - 09:58

برگزاری یادواره شهید حجت‌الاسلام عبدالحسین مبشر در سلسله

همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره روحانی شهید حجت‌الاسلام عبدالحسین مبشر با حضور دانشگاهیان، کارکنان و مدیران ادارات و نهادها، اعضای بسیج دانشجویی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار سلسله در مصلای نماز جمعه الشتر برگزار شد.
کد خبر : 121076

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امام جمعه موقت الشتر در این یادواره به بیان تلاش‌های نهاد روحانیت در حفظ و حراست از دستاوردهای دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: «در طول تاریخ همیشه عالمان دین علیه ظالم و یاور مظلوم بوده‌اند.»


حجت‌الاسلام صالحی افزود: «از نمونه‌های این حرکات و نهضت‌ها می‌توان قیام جنگل، از سوی میرزا کوچک‌خان، تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی، ملی شدن نفت با مجاهدت آیت‌الله کاشانی و شهید مدرس در مبارزه با پهلوی و تشکیل حکومت اسلامی با رهبری امام راحل (ره) در ایران اسلامی را نام برد.»


امام جمعه رومشگان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید مبشر به ویژگی‌های برجسته این شهید پرداخت و گفت: «تواضع و ولایتمداری از ویژگی‌های شهید مبشر بود.»


حجت‌الاسلام جمیاری با بیان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی این شهید نقش این شهید را در دوره مبارزات و پیروزی انقلاب در استان لرستان مهم دانسته و تلاش های وی را در گرم نگه داشتن مبارزه با رژیم ستمشاهی پهلوی ستود.


فلاح نژاد فرماندار سلسله هم در این برنامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دست اندرکاران برگزاری این یادواره قدردانی کرد.


در پایان این مراسم از خانواده شهید مبشر تجلیل به عمل آمد.


زندگی‌نامه شهید عبدالحسین مبشر


شهید مبشر در سال 1325 در روستای سیاه‌پوش شهرستان سلسله در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. پس از تحصیل ابتدایی در زادگاه خود در سال 1335 برای ادامه تحصیل وارد خرم‌آباد شد و در سال 1340 به حوزه کمالیه راه یافت و پس از آن برای تحصیل دروس عالیه عازم حوزه علمیه قم شد و همزمان با تحصیل علوم حوزوی در سال 1347 موفق به ورود دانشگاه تهران شد و در رشته حقوق و علوم‌سیاسی در سال 1352 موفق به کسب مدرک لیسانس از آن دانشگاه شد.


پس از تحصیل در حوزه علمیه قم و برداشتن توشه علمی و عملی از علمای آن حوزه مقدسه به لرستان بازگشت و به دلیل علاقه فراوان به تدریس حرفه معلمی را برگزید. حضور یک روحانی در میان دبیرستان‌های خرم‌آباد آن هم در دوران حکومت رژیم ستمشاهی فرصتی مناسب بود تا وی به اهداف مبارزاتی و انقلابی‌اش بپردازد و با همکاری و همفکری روحانی شهید حجت‌الاسلام فخرالدین رحیمی و شهید دکتر هاشمی‌نژاد اقدام به راه اندازی کانون اسلامی جوانان خرم‌آباد کرد و به صورت پنهان، جوانان بسیاری را با آموزه‌های اسلامی و دینی آشنا ساخت. پس از اطلاع یافتن رژیم طاغوت از این فعالیت‌ها، وی را به بهبهان تبعید کردند که در آنجا نیز علی‌رغم فشار و سخت‌گیری ساواک از نشر فرهنگ انقلاب و فعالیت‌های مبارزاتی خود فروگذار نکرد.


شهید مبشر در کنار شغل شریف معلمی، مسئولیت بسیج عشایری لرستان و بنیاد شهید انقلاب اسلامی خرم‌آباد را بر عهده داشت و در شرایطی که مجدانه مشغول به خدمتگزاری به خانواده معظم شهدا بود، صبح دم پنجم مهر1360 به هنگام عزیمت از منزل به محل کار در شهر خرم آباد، قلب پاک و مهربانش با تیر نفاق منافقین کوردل از حرکت ایستاد و به ملکوت اعلی پیوست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته