اتوبوسهای حومه لسآنجلس سبز شدند!
به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از واشگتن پست، اتوبوسرانیهای دو شهر سن گابریل و پوموناولی که خارج لسآنجلس قرار دارند، استفاده از سوخت فسیلی را در سیستم حمل و نقل عمومی کنار گذاشتهاند. در این دو شهر اتوبوسهای گازوئیلی از رده خارج شده است و همه اتوبوسها با سوخت الکتریکی کار میکنند.
شرکت Foothill Transit مدیریت اتوبوسرانی این مناطق را به عهده دارد و انتظار میرود تا سال آینده 10 درصد اتوبوسهایش با تکنولوژی خودروهای برقی کار کند.
در سال 2016، 30 اتوبوس از 320 اتوبوس شرکت Foothill Transit با برق کار خواهند کرد. اولین تجربه این شرکت با 3 اتوبوس در سپتامبر سال 2010 کلید خورد و پس از آن به تدریج گسترش یافت.
دوران بارنز، مدیر عامل شرکت Foothill Transit میگوید: «اتوبوسهای برقی نشان خواهند داد که مطمئنا قادرند از عهده وظایف مشخصی که در صنعت ما وجود دارد، بربیایند. هر چه سطح راحتی و رفاه افزایش مییابد ما درمییابیم که پتانسیل توسعه اتوبوسهای برقی نیز بیشتر است».
در حال حاضر شرکت Foothill Transit تمامی اتوبوسهای یکی از خطهای 36 گانه اتوبسرانیاش را به مدل برقی ارتقا داده است که معادل با 5 درصد کلیه اتوبوسهای این شرکت است |
بنا به گفتههای بارنز، عملکرد و هزینههای نگهداری اتوبوسهای برقی ارزانتر از انواع دیگر آن است اما این موضوع که هزینه تغییر تمامی اتوبوسها به اتوبوسهای برقی مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر، مشخص نیست. قیمت اولیه هر اتوبوس برقی برابر با 775 هزار دلار است. هرچند این هزینه در مقایسه با تاثیرات مثبتی که این اتوبوسها بر محیط زیست دارند هنگفت شمرده نمیشود.
مناظر از پشت دودها نمایان خواهند شد
در ادامه بارنز میافزاید: «منطقه ما از مدتها قبل تاکنون با آلودگیهای چالش برانگیزی روبهرو بوده است. تلاشهای بسیاری در جهت بهبود کیفیت هوا انجام شد. در گذشته آلودگی هوا به قدری زیاد بود که شما قادر به دیدن دامنه کوه که در 15 مایلی این منطقه قرار دارد، نبودید. خوشبختانه حالا میتوانید این منظره را هر روز ببینید».
در حال حاضر شرکت Foothill Transit تمامی اتوبوسهای یکی از خطهای 36 گانه اتوبسرانیاش را به مدل برقی ارتقا داده است که معادل با 5 درصد کلیه اتوبوسهای این شرکت بوده و امیدوار است تا سال آینده این رقم را به 10 درصد برساند.
ایستگاه شارژ
در نیمه راه مسیر اتوبوسها ایستگاه شارژ وجود دارد که هر اتوبوس برای داشتن قدرت کافی در طول روز هر دو ساعت 4 تا 5 دقیقه توفقی در این ایستگاه خواهد داشت. شعاع برد اتوبوسهای فعلی 30 مایل است، این رقم در اتوبوسها جدید به 100 مایل خواهد رسید.
رایان پاپل، مدیر عامل شرکت تولیده کننده اتوبوسهای برقی Proterra میگوید، مطمئن است که اتوبوسهای برقی آینده روشنی دارند.
اتوبوسهای احتراقی کنار میروند
پاپل در ادامه اضافه میکند: «با توجه به آماری که جدولهای منحنی نشان میدهند، این اتوبوسها به زودی جای اتوبوسهای حومه شهر را که با سوخت فسیلی کار میکنند، خواهد گرفت».
وی معتقد است اتوبوسهایی که با موتور احتراقی داخلی کار میکنند مناسب مسیرهای حومه شهر نیستند.
اخیرا این شرکت اعلام کرده است که از طرف کمیسیون انرژی کالیفرنیا برای توسعه امکانات رفاهی و تولید اتوبوسهای برقی در منطقه سن گابریلولی کمک مالی به ارزش 3 میلیون دلار دریافت کرده است.
مترجم: هانا حیدری
انتهای پیام/