دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 09:24

کامل‌ترین کسوف یک قرن گذشته، در راه آمریکا

خورشید گرفتگی سال آینده در ایالات متحده آمریکا پدیده‌ای نادر برای مردم این کشور است که در 50 تا 100 سال گذشته بی‌نظیر بوده است.
کد خبر : 111812

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Space، پدیده خورشید گرفتگی در دوران باستان موجب شکل‌گیری عقاید خرافی میان انسان‌های نخستین و پایه‌گذار برخی از ادیان بود اما پس از کشف ماهیت این پدیده طبیعی، دیگر کسی برای آن ارزش خرافی قائل نشد. با وجود این، اکنون و در قرن بیست و یکم نیز کسوف پدیده‌ای شگفت‌انگیز و پیچیده به‌نظر می‌رسد اگرچه دانش نظری متفاوت و کاملا ساده دارد.


ماه تقریبا هر یک سال و نیم یک‌بار میان زمین و خورشید قرار می‌گیرد و روی دید ما از خورشید سایه‌ می‌اندازد اما دیدن یک کسوف کامل، شانسی نیست که به آسانی به‌دست بیاید. به گزارش آنا، 21 اوت 2017 (31 مرداد 1396) یک کسوف در آمریکا روی‌خواهد داد که بیش از 14 ایالت به‌صورت کامل قابل رویت است.


این کسوف کامل در ایالات متحده آمریکا از سال 1979 (1358) بی‌سابقه است اما آخرین‌ باری که کسوف کامل تعداد زیادی از ایالات آمریکا را پوشش داد، در سال 1918 بود که 48 ایالت ( آمریکا 50 ایالت دارد) زیر سایه کامل ماه قرار گرفتند. براساس اعلام، 220 میلیون نفر از جمعیت آمریکا امکان بالقوه رصد این پدیده را در سال آینده خواهند داشت.


بخش زیادی از جمعیت این کشور که خارج از منطقه مرزی مرکزی هستند می‌توانند با یک سفر جاده‌ای یک‌روزه خود را به منطقه کسوف برسانند و شاهد آن باشند. این کسوف قرار است از ایالات مرکزی مینه‌سوتا و میشیگان عبور و در نهایت از کارولینای جنوبی از خشکی خارج و به اوقیانوس وارد شود. براساس محاسبات، حداکثر زمان کسوف کامل در ایالات سر راه، 2 دقیقه و 40 ثانیه خواهد بود که می‌تواند برای عکاسی، فیلم‌برداری و تحقیق روی خورشید زمانی طلایی باشد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته