ال‌جی اینوتک، برای خودروها دوربین زیر نمایشگر می‌سازد

ال‌جی اینوتک، برای خودروها دوربین زیر نمایشگر می‌سازد
شرکت ال‌جی اینوتک با هدف پاسخ به الزامات ایمنی فزاینده و تقاضای خودروسازان برای بهبود طراحی داخلی خودرو، نسل جدید ماژول دوربین زیر نمایشگر را برای سیستم‌های نظارت بر راننده توسعه داده است. این محصول که برای اولین بار در نمایشگاه CES ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد، با پنهان شدن پشت نمایشگر، ضمن حفظ یکپارچگی طراحی کابین، بر وضعیت راننده نظارت می‌کند.

دوربین جدید ال‌جی اینوتک پشت صفحه نمایش خودرو نصب می‌شود و به طور مداوم وضعیت راننده، از جمله حرکت چشم، حالات چهره و وضعیت بدن را زیر نظر می‌گیرد. توسعه این فناوری در شرایطی صورت می‌گیرد که سیستم‌های نظارت بر راننده با حرکت صنعت خودرو به سمت سطوح بالاتر خودرانی، به یک ویژگی ایمنی استاندارد تبدیل می‌شوند.

طبق اعلام مجموعۀ ال‌جی اینوتک، اتحادیه اروپا نصب سیستم‌های DMS را در خودرو‌های جدید از سال ۲۰۲۶ الزامی می‌کند و الزامات مشابهی در ایالات متحده، چین و ژاپن در حال بررسی است. این مقررات، علاقه خودروسازان به دوربین‌های زیر نمایشگر را افزایش داده است؛ زیرا دوربین‌های DMS مرسوم که روی داشبورد یا ستون فرمان نصب می‌شوند، می‌توانند بر یکپارچگی طراحی داخلی خودرو اثر منفی بگذارند و از زیبایی بصری کابین بکاهند.

چالش اصلی در قرار دادن دوربین پشت پنل نمایشگر، افت شدید کیفیت تصویر بوده است. ال‌جی اینوتک اعلام کرد که برای غلبه بر این مشکل، از سال ۲۰۲۴ همکاری مشترکی را با ال‌جی دیسپلی آغاز کرده است. این شرکت با به‌کارگیری یک نرم‌افزار هوش مصنوعی اختصاصی، تصاویری را که توسط نمایشگر دچار افت کیفیت شده‌اند، بازیابی می‌کند. به گفته ال‌جی اینوتک، کیفیت تصویر این ماژول بیش از ۹۹ درصد مشابه حالتی است که پنل نمایشگر وجود نداشته باشد و این دستاورد، مانع اصلی تجاری‌سازی را برطرف کرده است.

این شرکت همچنین اشاره کرد که نسخه‌های آینده این فناوری می‌توانند فراتر از نظارت بر راننده عمل کرده و برای شناسایی سرنشینان و پشتیبانی از عملکرد‌های شخصی‌سازی‌شده مانند تنظیم موقعیت صندلی و کنترل دمای کابین نیز استفاده شوند. این محصول بخشی از استراتژی گسترده‌تر ال‌جی اینوتک برای توسعه راه‌حل‌های سنجش خودرو، شامل دوربین‌های داخل کابین، لیدار و رادار است. مون هیوک-سو، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرده است که هدف آن‌ها رساندن درآمد سالانه از راه‌حل‌های سنجش خودرو به ۲ تریلیون وون (معادل ۱.۳۵ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۳۰ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا