آخرین اخبار:

جزئیات تازه از بازی Lords of the Fallen ۲ و امکان قطع تمام اعضای بدن دشمنان

جزئیات تازه از بازی Lords of the Fallen ۲ و امکان قطع تمام اعضای بدن دشمنان
استودیوی «سی‌آی گیمز» (CI Games) در جریان مراسم «گیم اواردز ۲۰۲۵» (The Game Awards ۲۰۲۵) با نمایش تریلر گیم‌پلی، از بازی Lords of the Fallen ۲ رونمایی کرد، «رایان هیل» استراتژیست خلاق این استودیو، در مصاحبه‌ای تازه جزئیات بسیار بیشتری را فاش کرده است. او در گفت‌و‌گو با رسانه «آی‌جی‌ان» (IGN) به موضوعات مختلفی از جمله شخصیت مرکزی بازی به نام «اوموراس» (Oemuras)، روایت داستان در دنباله این اثر و سیستم قطع عضو بازی پرداخته است.

به گزارش Gamingbolt وقتی صحبت از نحوه روایت داستان در Lords of the Fallen ۲ به میان آمد، هیل توضیح داد که هدف آنها ایجاد تعادلی ظریف میان روایتی قابل‌فهم و شخصیت‌محور (Character-driven)، و در عین حال حفظ «داستان‌گویی محیطی» (Environmental Storytelling) است که معمولاً با بازی‌های سبک «سولز-لایک» (Soulslike) همخوانی دارد. این رویکرد به این معناست که اگرچه اکثر بازیکنان می‌توانند داستان اصلی را درک کرده و از آن لذت ببرند، اما محتوای فراوانی نیز برای آن دسته از بازیکنانی که تمایل دارند عمیق‌تر در دنیای بازی کاوش کنند، وجود خواهد داشت.

هیل توضیح داد: «در دنباله بازی، ما می‌خواستیم روایتی خلق کنیم که در دسترس‌تر و شخصیت‌محور باشد، اما همچنان به داستان‌گویی محیطی که طرفداران سبک سولز-لایک عاشق آن هستند، احترام بگذارد. بازیکنانی که می‌خواهند عمیقاً در داستان‌های پس‌زمینه (Lore) غرق شوند قطعاً می‌توانند این کار را انجام دهند، اما ما همچنین می‌خواهیم هر بازیکنی که به پایان بازی می‌رسد، سفری را که طی کرده و نقش کلیدی خود در شکل‌دهی به این جهان را درک کند.»

هیل همچنین درباره یکی از ویژگی‌های بزرگ و جدید که در تریلر Lords of the Fallen ۲ نمایش داده شد، صحبت کرد: سیستم قطع عضو (Dismemberment). از طریق این سیستم، بازیکنان می‌توانند در طول روند گیم‌پلی، اعضای بدن دشمنان خود را قطع کنند. هیل توضیح داد که تصمیم برای گنجاندن این سیستم در نسخه دوم، اساساً از خواسته طرفداران ناشی شده که از توسعه‌دهندگان خواسته بودند تا در زمینه خشونت و خون‌ریزی در بازی «سنگ تمام بگذارند». او همچنین تایید کرد که تمام اعضای بدن یک دشمن قابل قطع شدن است.

هیل خاطرنشان کرد: «وقتی از جامعه طرفداران خود پرسیدیم که تا چه حد باید خشونت را در نسخه بعدی Lords of the Fallen پیش ببریم، پاسخ بلند و یکصدا بود: "سنگ تمام بگذارید". این بازی توسط بزرگسالان برای بزرگسالان ساخته شده است و ما نمی‌خواستیم خشونت یا شدت آن تجربه را تعدیل کنیم. بازی‌های سولز-لایک با چالش رشد می‌کنند و هیجانی که هنگام شکست دادن یک دشمن به دست می‌آورید شبیه هیچ چیز دیگری نیست. تقویت آن لحظه با یک سیستم قطع عضو پویا (Dynamic Dismemberment System)، رضایت را به سطح دیگری می‌برد؛ به جای اینکه دشمنان صرفاً مانند عروسک پارچه‌ای (Ragdolling) روی زمین بیفتند، بازیکنان می‌توانند به معنای واقعی کلمه آنها را تکه‌تکه کنند.»

در مورد تفاوت‌های روند توسعه Lords of the Fallen ۲ نسبت به نسخه پیشین، هیل اذعان کرد که نسخه اول از زمان انتشار شاهد به‌روزرسانی‌های متعددی بوده است (از جمله آپدیت نسخه ۲.۵ که اخیراً منتشر شد). او اشاره کرد که این موضوع به تکامل بازی کمک کرده است. اما در مورد نسخه دوم، او گفت که استودیو برنامه دارد تا از روز اول به طور «فعالانه در تعامل» (Actively Engaging) با جامعه طرفداران خود باقی بماند.

او گفت: «برای نسخه دوم، ما از روز اول به طور فعال با جامعه رو‌به‌رشد خود در تعامل بوده‌ایم و دقیقاً درک کرده‌ایم که آنها از فصل بعدی چه می‌خواهند. شما همین حالا می‌توانید برخی از آن درخواست‌ها را در تریلر جدید گیم‌پلی مشاهده کنید: دنیای بازی متنوع‌تر، رویارویی‌های متمایزتر و به‌یادماندنی‌تر با باس‌ها (Boss Encounters)، و تجربه‌ای عمیق‌تر و معنادارتر از قلمروی آمبرال (Umbral realm).»

بازی Lords of the Fallen ۲ قرار است در سال ۲۰۲۶ برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی (PC)، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس (Xbox Series X/S) منتشر شود. سیستم مورد نیاز نسخه PC این بازی اوایل سال جاری اعلام شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا