نتایج لیگ اینترنت اشیا المپیک فناوری ۲۰۲۵ اعلام شد
به گزارش خبرگزاری آنا؛ المپیک فناوری ۲۰۲۵ شامل رقابت در حوزههای هوش مصنوعی، برنامهنویسی، اینترنت اشیا، رباتیک، پهپاد و امنیت سایبری بود و امسال، لیگ اینترنت اشیا برای نخستین بار به جمع رویدادهای این المپیک افزوده شد و توانست با طرح چالشهایی مبتنی بر نیازهای واقعی صنایع کشور، فضای تازهای از رقابت علمی و فناورانه را ایجاد کند.
به گفته برگزارکنندگان، با وجود تازهوارد بودن رشته اینترنت اشیا در المپیک فناوری ۲۰۲۵، با استقبال گسترده از سراسر ایران و حضور فعال شرکتکنندگان داخلی و خارجی همراه بود.
برگزارکنندگان و داوران با طراحی چالشهایی بر اساس نیازهای واقعی صنایع ایران، فرصت رقابتی علمی و عملی را برای جوانان خلاق و توانمند فراهم کردند تا تواناییهای خود را در محیطی واقعی به نمایش بگذارند.
لیگ (IoT) اینترنت اشیا علاوه بر ایجاد فضای رقابت، به بررسی نیازهای واقعی صنایع ایران پرداخت و چالشهای مطرحشده در آن، نمونهای از مهمترین مسائل جهانی این حوزه بود. اینترنت اشیا به شبکهای از دستگاهها، حسگرها و اشیای هوشمند گفته میشود که از طریق اینترنت به یکدیگر متصلاند و میتوانند بدون دخالت مستقیم انسان، دادهها را جمعآوری، تبادل و تحلیل کنند.
این فناوری، ارتباط میان جهان فیزیکی و دیجیتال را ممکن میسازد و از خانههای هوشمند و خودروهای متصل گرفته تا صنایع، کشاورزی، شهرهای هوشمند و خدمات درمانی کاربرد دارد.
به عنوان یکی از ارکان انقلاب صنعتی چهارم، اینترنت اشیا با هدف افزایش کارایی، صرفهجویی در منابع و تصمیمگیری هوشمند مبتنی بر دادهها توسعه یافته است.
برگزارکنندگان از عملکرد تیمهای شرکتکننده و نحوه مدیریت پروژهها ابراز رضایت کردند و تأکید داشتند که این تجربه میتواند سکوی مناسبی برای توسعه مهارتها، تبادل دانش و حل مسائل صنعتی واقعی باشد.
در پایان این لیگ، گروه «هدف» به عنوان تیم برتر و برگزیده نهایی معرفی شد.
با اعلام نتایج، برگزارکنندگان و داوران از تمامی تیمهای موفق و شرکتکنندگان به خاطر خلاقیت، پشتکار و توان علمیشان تقدیر کردند و اعلام داشتند که این رویداد، نه تنها یک رقابت فناورانه، بلکه فرصتی برای ایجاد ارتباط میان صنعت و نخبگان فناوری و بستری برای توسعه اینترنت اشیا در ایران و جهان به شمار میرود.
انتهای پیام/


