گوگل با Mixboard وارد رقابت طراحی بصری با هوش مصنوعی شد

گوگل با Mixboard وارد رقابت طراحی بصری با هوش مصنوعی شد
گوگل با رونمایی از Mixboard، ابزار جدید خود برای ساخت صفحه‌های ایده با هوش مصنوعی، به طور رسمی وارد عرصه ابزارهای خلاقیت بصری شد و رقابت جدیدی را با پلتفرم‌هایی مانند پینترست آغاز کرد.

این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تنها با نوشتن چند کلمه، ایده‌های خود را به مجموعه‌ای از تصاویر و طرح‌های بصری تبدیل کنند. Mixboard با استفاده از مدل پیشرفته ویرایش تصویر نانو بنانا، فرآیند ایده‌پردازی را ساده کرده و دیگر نیازی به داشتن آرشیو عکس شخصی نیست. این ابزار در حال حاضر به صورت آزمایشی از طریق گوگل لبز برای کاربران در آمریکا قابل استفاده است.

اساس کار Mixboard بر تولید و ویرایش تصویر از طریق هوش مصنوعی قرار دارد. کاربران پس از آنکه تصاویر اولیه را با دستورات متنی خود ایجاد کردند، می‌توانند از هوش مصنوعی بخواهند تا تغییرات کوچکی روی آنها اعمال کند، چند تصویر را با هم ترکیب کند یا نمونه‌های مشابه بیشتری برایشان بسازد. این امکانات به کمک این مدل تصویری جدید فراهم شده که پیش از این به دلیل توانایی در اجرای ویرایش‌های پیچیده و خلق تصاویر طبیعی، مورد توجه قرار گرفته بود.

ارائه این ابزار بخشی از برنامه بزرگ‌تر گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در محصولات مختلفش است. پیش از این، اپلیکیشن هوش مصنوعی جمنای گوگل توانسته بود در رقابت با چت‌جی‌پی‌تی، جایگاه اول را در اپ استور آمریکا از آن خود کند. اکنون گوگل با Mixboard، به درخواست کاربران برای استفاده از توانایی‌های این مدل پیشرفته در یک محصول مستقل پاسخ داده است. این شرکت پیشنهاد می‌کند که از این ابزار می‌توان برای پرورش ایده‌ها در زمینه‌هایی مانند دکوراسیون داخلی، طراحی تم رویدادها، پروژه‌های شخصی و موارد دیگر بهره گرفت.

ورود گوگل به این عرصه، بازار ابزار‌های ساخت کلاژ و صفحه‌های ایده دیجیتال را رقابتی‌تر از گذشته می‌کند. پینترست پیش از این با قابلیت ساخت کلاژ خود، که به کاربران اجازه می‌دهد با عکس‌های ذخیره شده صفحه‌های ایده بسازند، یکی از بازیگران اصلی این حوزه بود. تفاوت کلیدی Mixboard این است که کاربر برای شروع کار خلاقانه خود به هیچ آرشیو تصویری نیاز ندارد و می‌تواند فرآیند را تنها با یک ایده متنی آغاز کند.

این حرکت گوگل در زمانی صورت می‌گیرد که علاقه کاربران جوان به ساخت صفحه‌های ایده دیجیتال رو به افزایش است. برای مثال، اپلیکیشن مستقل Shuffles متعلق به پینترست، با استقبال گسترده نسل جوان برای ساخت ویدیو‌های خلاقانه در تیک‌تاک رو‌به‌رو شد و در نهایت ویژگی‌های آن به اپلیکیشن اصلی پینترست اضافه شد. استارتاپ‌های دیگری نیز مانند Verse در این فضا فعال بوده‌اند و به نظر می‌رسد الهام‌بخش Mixboard نیز بوده‌اند. همچنین پلتفرم Depop به تازگی ابزار مشابهی برای کمک به کاربران خود در طراحی و فروش مجموعه‌های لباس راه‌اندازی کرده است.

گوگل توضیح داده است که صفحه‌های ایده ساخته شده در Mixboard قابلیت تغییر و بازآفرینی دارند. کاربران می‌توانند با استفاده از گزینه «تولید مجدد»، ایده‌های تصویری بیشتری دریافت کنند یا با انتخاب گزینه «بیشتر شبیه این»، نمونه‌های مشابهی از یک تصویر خاص را از هوش مصنوعی بخواهند. علاوه بر این، هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که بر اساس تصاویر موجود در صفحه ایده کاربر، متن‌های مرتبطی نیز تولید کند.

این سرویس به‌صورت آزمایشی در ایالات متحده از طریق وب‌سایت گوگل لبز در دسترس است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا