دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1395 - 12:04

فضانوردان آمریکایی، روسی و ژاپنی عازم ماموریت مشترک شدند

فضانوردان آمریکایی، روسی و ژاپنی برای انجام ماموریتی چهار ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی، از پایگاه روسی بایکونور در قزاقستان، عازم فضا شدند.
کد خبر : 99720

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ناسا، «کیت رابینز»، فضانورد آمریکایی، به نخستین ماموریت خود رفته است. او در عین حال نخستین زن فضانورد از زمان بازگشت «ساماناتا کریستوفرتی» ایتالیایی از ایستگاه فضایی بین‌الملل است.


آناتولی ایوانیشین، دومین ماموریت خود را انجام می‌دهد و تاکایو اونیشی ژاپنی هم قبلا خلبان هواپیمای مسافربری بوده است.


ماموریت این سه نفر مدتی به تاخیر افتاده بود چون مقامات فضایی روس در حال به‌روز کردن نرم‌افزارهای شاتل سویز بودند. فضاپیماهای سویز، از پنج سال پیش به این سو، و با پایان کار شاتل‌های آمریکایی، ماشین‌های اصلی برای عزیمت به ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند.


ایستگاه فضایی بین‌المللی با مشارکت کشورهای مختلف، از جمله آمریکا، روسیه، نروژ، ژاپن، برزیل و فرانسه ساخته شده‌ است. این ایستگاه در مدار زمین حرکت می‌کند و ترکیبی از چندین پروژه فضایی‌ است و از سال ۱۳۷۹ تاکنون، با حضور فضانوردانی از سراسر جهان بی‌وقفه به کارهای پژوهشی خود ادامه داده‌ است.


رابینز یک زیست‌شناس مولکولی‌ است. او نخستین انسانی خواهد بود که در ایستگاه فضایی بین‌المللی به کار تعیین توالی DNA خواهد پرداخت. چیدمان واحدهای DNA را می‌توان با استفاده از فناوری‌هایی شناسایی کرد.


ایوانشین پیش‌تر مهندس پرواز بوده است. نخستین ماموریت فضایی او در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ برای مدت ۱۶۵ روز انجام شد.


اونیشی نیز یازدهمین شهروند ژاپن است که به مرکز فضایی فرستاده می‌شود


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته