دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1395 - 13:00

خودروی بدون راننده گوگل علائم دست دوچرخه‌سواران را می‌فهمد

خودروی بدون راننده شرکت گوگل که مدت زیادی را صرف آموختن و بهبود خود کرده است، اکنون می‌تواند دوچرخه‌سواران را بدون احتمال تصادف، در کنار خود داشته باشد و علائم آنها را بفهمد.
کد خبر : 99718

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گوگل، یکی از ویژگی‌های امروزی خیابان‌های دنیا، بازگشت دوچرخه و فراوانی وسایل نقلیه دوچرخه در آنهاست. تعامل با این وسایل نقلیه که معمولا اندازه آنها کوچک است و دیدنشان سخت و اغلب از علائمی مانند چراغ راهنما نیز بی‌بهره هستند، برای راننده‌ها کار دشواری‌ است.


شرکت گوگل با استفاده از بالاترین تکنولوژی‌های تشخیص و ردیابی توانسته سیستمی برای تعامل میان راننده هوشمند خود با دوچرخه‌سواران بسازد.


براساس آخرین گزارش درباره پیشرفت‌های خودروی گوگل، این خودرو‌ها با اتکا به سنسورهای تازه، می‌تواند دوچرخه‌سواران را مشاهده کند و از روی علائم دست، جهت نگاه و حرکت سر و بدن آنها، احتمال تغییر مسیر و قصد دوچرخه‌سوار را تشخیص دهد و از تصادف با او خودداری کنند.


سرپرست تیم توسعه خودروی گوگل درباره مکانیزم این تشخیص گفت که کامپیوتر مرکزی خودرو می‌تواند علائم دریافت شده از آخرین دوچرخه‌سواران را به خاطر بسپارد و آنها را با کاری که دوچرخه‌سوار پس از این علامت انجام داد، مرتبط کنند.


در واقع خودروی گوگل هر بار که با یک دوچرخه‌سوار مواجه می‌شود، رفتار او را ضبط می‌کند و مفهوم حرکاتش را یاد می‌گیرد تا در مقابل دوچرخه‌سوار بعدی از آنها استفاده کند.


خودروی گوگل همچنین مسیر ویژه موتورسیکلت و دوچرخه را تشخیص می‌دهد و وارد آن نمی‌شود و می‌تواند حتی در شب و در صورتی که دوچرخه چراغ هشدار نیز ندارد، از تصادف با آن امتناع کند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته