دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جلسه هماهنگی اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی 29 تیر برگزار می‌شود

اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مهر امسال به میزبانی واحد تبریز برگزار می‌شود و جلسه هماهنگی اول این جشنواره آخر این ماه برگزار می‌شود.
کد خبر : 99131

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این جلسه قرار است هماهنگی و نظارت بر روند کار دبیرخانه و آماده‌سازی مقدمات برای داوری آثار از جمله بازدید از محل و فضای در نظر گرفته شده برای داوری آثار و انتقال آثار به محل داوری انجام شود. همچنین نوع تبلیغات محیطی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی دانشجویان در فضای دانشگاه و رسانه‌ها و هماهنگی برای تعیین تعداد افراد حاضر در دبیرخانه برای تسهیل در امر داوری مشخص و انجام می‌شود.


در این جلسه درباره برپایی نمایشگاه و نمایش‌ دادن آثار شرکت‌کنندگان و زمان و نحوه چینش غرفه‌ها برنامه‌ریزی، و نیز درباره مستندسازی و تعیین تیم حرفه‌ای و زمان شروع کار تبادل‌نظر می‌شود. پس از پایان داوری آثار، نتایج از طریق سامانه ثبت‌نام اعلام و برگزیدگان کشوری برای حضور در اختتامیه و دریافت جوایز به تبریز دعوت می‌شوند. همچنین از سایر افراد شرکت‌کننده در جشنواره نیز، براساس آئین‌نامه ابلاغی در واحدهای دانشگاهی و نمرات کسب شده تقدیر می‌شود.


اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مهر امسال در واحد تبریز و اولین انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی نیز با حضور 300 نفر از مدیران فعال نشریات دانشجویی که حق رای و انتخاب دارند، همزمان با اختتامیه برگزار می‌شود.


درحال حاضر دبیرخانه جشنواره تا پایان ماه مبارک رمضان، پالایش و تطبیق آثار ارسالی از طرف واحدهای دانشگاهی را با آئین‌نامه ابلاغی انجام می‌دهد که تاکنون در مجموع 200 اثر رفع مغایرت شده است.


این جشنواره در 37 رشته و در 3 بخش مستقل نشریات برتر شامل 14 رشته، صنفی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و قرآنی، ادبی، طنز و کاریکاتور، علمی - تخصصی علوم انسانی، علمی علوم پایه، علمی علوم پزشکی، علمی فنی‌مهندسی و کشاورزی، هنری، الکترونیکی و سایر نشریات مانند گاه‌نامه، ویژه‌نامه و ...)، آثار بر‌تر شامل 19 رشته، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش ،سرمقاله، یادداشت، مقاله‌سیاسی، مقاله فرهنگی، مقاله اجتماعی، مقاله اقتصادی، مقاله صنفی، مقاله هنری، مقاله دینی و قرآنی، مقاله ادبی، عکس، طرح روی جلد، گرافیک و صفحه‌آرایی، طرح داخلی، کاریکاتور و طنز و مقالات بر‌تر شامل 4 رشته، اهمیت حفظ و گسترش زبان فارسی، جهان عاری از خشونت، فرهنگ آشتی، مذاکرات هسته‌ای و پسا تحریم و آزاداندیشی، اخلاق، منطق، آزادی، تحجر و افراطی‌گری) برگزار می‌شود.


به گزارش آنا، آئین‌نامه جشنواره نشریات دانشجویی در ابتدای بهمن 94 به همه واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد و واحد تبریز به عنوان میزبان این جشنواره تعیین و معرفی شده بود. بعد از برگزاری اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری در واحد تبریز، ثبت‌نام شرکت‌کنندگان از طریق سامانه راه‌اندازی شده بر روی سایت معاونت دانشجویی و فرهنگی آغاز شد. در مرحله بعد نیز ثبت‌نام مدیران مسئول نشریات دانشجویی برای برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشگاه آزاداسلامی امکان‌پذیر شد تا به شورای‌عالی ناظر بر فعالیت نشریات معرفی شوند.


همچنین کانال تلگرامی برای اطلاع‌رسانی شرکت‌کنندگان راه‌اندازی شده است و به همه دانشجویان حاضر در این جشنواره، برای حضور در کانال از طرف واحد تبریز پیامک ارسال شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته