دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1395 - 15:22
عضو کمیته اجرایی مسابقات آسیا و اقیانوسیه ربوکاپ خبر داد

تغییر و تحول اساسی در برگزاری لیگ ربات امدادگر واقعی

عضو کمیته اجرایی مسابقات آسیا و اقیانوسیه ربوکاپ با اشاره به تغییر نحوه برگزاری لیگ ربات امدادگر واقعی در مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 آلمان، گفت: «در این دوره از مسابقات لیگ ربات امدادگر واقعی دچار تغییر و تحولات عمده‌ای شده است».
کد خبر : 98497

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی مسابقات بین‌المللی ربوکاپ 2106 آلمان، دکتر مرتضی موسی‌خانی با اعلام این خبر، افزود: «در لیگ ربات امدادگر واقعی، نحوه برگزاری مسابقات در زمین مسابقه تغییر کرده است و تیم‌ها باید در تست‌هایی که از قبل تعریف شده است شرکت کنند و در نهایت با کسب امتیازات لازم در طول مرحله مقدماتی، تیم‌هایی که امتیازهای بیشتری کسب کرده باشند، می‌توانند در مسابقات اصلی و پایانی حضور یابند.


وی ادامه داد: «شیوه جدید برگزاری مسابقات به تیم‌ها کمک می‌کند تا قابلیت‌های مختلف را در ربات اصلی جمع کنند؛ این ربات باید به اندازه کافی قابل اعتماد باشد تا بتواند در آینده‌ای نزدیک در عملیات واقعی شرکت کند».


رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: «در مرحله مقدماتی تاکید اصلی روی بهبود عملکرد ربات‌هاست و مصدومی در زمین مسابقه وجود ندارد اما در مرحله فینال، تیم‌های صعود کننده باید مصدومان را در زمین مسابقه جست‌وجو و پیدا کنند و محل آن را روی نقشه مشخص نمایند».


دکتر موسی‌خانی با اشاره به حضور 19 تیم در این دوره از مسابقات از کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، ژاپن، چین، تایلند، اتریش، آلمان و مجارستان در لیگ امدادگر واقعی، گفت: «مسابقات نسبت به چند سال گذشته جهش زیادی در تعداد تیم‌های شرکت‌کننده و کیفیت آنها داشته است و کمیته جهانی لیگ ربات امدادگر نیز به دلیل تجربه زیاد در برگزاری مسابقات مختلف، رقابت‌ها را به بهترین نحو ممکن برگزار می‌کند».


عضو کمیته اجرایی مسابقات آسیا و اقیانوسیه ربوکاپ در پایان یادآور شد: «متاسفانه امسال به دلیل مشکل ویزا، از ایران تنها تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق به حضور در مسابقات شد و تیم‌های YAR از دانشگاه آزاد اسلامی یزد و VRU از دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان با وجود ثبت‌نام موفق به اخذ ویزا از سفارت آلمان نشدند و از حضور در مسابقات بازماندند».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته