اسپیسایکس استارشیپ را برای پرواز نهم آماده میکند

اسپیسایکس در ماه مه فعالیتهای خود را برای آمادهسازی پرواز نهم استارشیپ تسریع کرده است. این شرکت کاوشگر مرحله بالایی استارشیپ را پس از دو آزمایش آتش ثابت (استاتیک فایر) در اواخر آوریل، مجدداً به محل آزمایش زمینی منتقل کرده است. آزمایش اول که یک موتور را برای شبیهسازی احتراق در فضا روشن کرد، موفقیتآمیز بود و اسپیسایکس بهسرعت نتایج آن را در شبکههای اجتماعی تأیید کرد.
با این حال، آزمایش دوم که چندین موتور را روشن کرد، ظاهراً موفقیت کامل نداشت. تصاویر رسانههای محلی فلاشهای آبی و نقص احتمالی در موتور را در پایان آزمایش نشان داد، اما اسپیسایکس هنوز نتیجه این آزمایش را بهصورت رسمی تأیید نکرده است.
پس از آزمایش دوم، کاوشگر به محل تولید بازگردانده شد تا تعمیرات و ارزیابی عملکرد انجام شود. اکنون، اسپیسایکس با اعلام انتقال مجدد کاوشگر به محل آزمایش زمینی در شبکههای اجتماعی، نشان داده که مشکلات احتمالی برطرف شدهاند. این اقدام با توجه به زمانبندی سریع، حاکی از آن است که هرگونه نقص در آزمایش قبلی بهراحتی رفع شده است.
بر اساس اطلاعیههای گارد ساحلی، زودترین تاریخ ممکن برای پرواز نهم استارشیپ ۲۰ مه ۲۰۲۵ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) است. اطلاعیههای اولیه به دوره پرتاب از ۱۳ مه اشاره داشتند، اما این تاریخ به ۲۰ مه تغییر کرد. همچنین، مکاتبات اسپیسایکس با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) نشاندهنده آمادگی برای این پرواز است. بسته شدن جادههای محلی نیز احتمال انجام آزمایشهایی مانند آتش ثابت دیگر را در روز جاری تقویت میکند، هرچند اسپیسایکس هنوز بهطور صریح برنامه روشن کردن موتورها را اعلام نکرده است.
کاوشگر مرحله بالایی استارشیپ که برای این پرواز آماده میشود، از نسل دوم این فضاپیما است و دارای ارتقاهایی مانند سیستم پیشرانش و مخازن جدید است. این نسخه در دو پرواز آزمایشی قبلی (پروازهای هفتم و هشتم) با شکست مواجه شد و به همین دلیل اسپیسایکس با دقت بیشتری برای پرواز نهم آمادهسازی میکند. نتیجه آزمایشهای اخیر در محل آزمایش زمینی، تاریخ دقیق پرتاب را تعیین خواهد کرد.
wccftech نوشت: هدف پرواز نهم احتمالاً بازگرداندن ایمن کاوشگر نسل دوم (کشتی ۳۵) از مدار به زمین با فرود در آب است. این پرواز ممکن است شامل آزمایشهایی مانند استقرار ماهوارههای شبیهساز استارلینک، تست فلپها در مسیرهای پرتنش، استفاده از کاشیهای خنککننده فعال و مواد محافظ حرارتی جدید باشد. با این حال، به دلیل مشکلات پروازهای قبلی، گرفتن کاوشگر با برج پرتاب به پرواز دهم موکول شده است.
بوستر سوپر هوی (بوستر ۱۴) که در پرواز هفتم استفاده شد و با موفقیت توسط بازوهای برج پرتاب گرفته شد، برای اولین بار در پرواز نهم مجدداً استفاده خواهد شد. اسپیسایکس اعلام کرده که ۲۹ موتور از ۳۳ موتور راپتور این بوستر قبلاً در پروازهای دیگر استفاده شدهاند، که نشاندهنده پیشرفت در بازاستفادهپذیری است.
مشکلات اخیر استارشیپ، از جمله انفجارهای پیاپی در پروازهای هفتم و هشتم، نگرانیهایی درباره قابلیت اطمینان نسل دوم ایجاد کرده است. اسپیسایکس در حال همکاری با اداره هوانوردی فدرال (FAA) برای بررسی این حوادث است و پرواز نهم به تکمیل تحقیقات FAA درباره پرواز هشتم وابسته است. موفقیت در این پرواز برای پیشبرد اهداف اسپیسایکس، از جمله سوخترسانی در مدار و مأموریتهای آرتمیس ناسا، حیاتی است.
انتهای پیام/
- قطعات لیفتراک
- خرید فالوور واقعی
- کاشت ابرو
- دانلود آهنگ جدید
- بلیط قطار مشهد
- وکیل
- آهنگ جدید
- تجارتخانه آراد برندینگ
- کلاس گیتار
- کلاس گیتار
- ساک دستی
- ثبت شرکت
- بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران
- پالت پلاستیکی
- خرید ادویه
- فونیکس
- سفارش چاپ پرچم
- صرافی نوبیتکس
- صرافی توبیت
- ال بانک
- خرید قهوه
- اخبار بورس
- چک لیست لوازم اسکی
- وکیل
- رزرو بلیط هواپیما
- خرید هاست