09:55 17 / 02 /1404

انقلابی در بازیهای ایرانی: استارت‌آپی که با فرهنگ بومی ۱۲۰۰ کاربر را بدون تبلیغات جذب کرد!

انقلابی در بازیهای ایرانی: استارت‌آپی که با فرهنگ بومی ۱۲۰۰ کاربر را بدون تبلیغات جذب کرد!
استودیوی بازی سازی ایرانی با تأکید بر فرهنگ ایرانی و آموزش مفاهیم مالی به کودکان، تا امروز ۱۵ عنوان بازی خلق کرده است. از «اسم و فامیل» با جذب خودجوش ۱۲۰۰ کاربر تا «باغ پدری» برای سواد مالی کودکان؛ این تیم استارتاپی از سال ۹۸ با کمترین حمایت، مسیر درخشش بازی‌های ایرانی را هموار کرده است.

عابد زارع نماینده یک تیم استارتاپی در حوزه ساخت بازی‌های رایانه‌ای به خبرنگار آنا گفت: تاکنون نزدیک ۱۵ عنوان بازی مختلف را در این تیم استارتاپی ساختیم؛ از سال ۹۸ استودیو بازی را راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه جدیدترین بازی ما بازی اسم و فامیل است که در کافه بازار نسخه بتای آن منتشر شده است، گفت: بیش از ۱۲۰۰ کاربر تا الان جذب بازی شدند وهیچ تبلیغاتی برای بازی نشده است.

وی با اشاره به بازی دوم این تیم گفت: بازی باغ پدری را به صورت سفارشی با هدف آموزش سواد مالی به کودکان و نوجوانان طراحی کردیم.
به گفته وی، تقریبا ۳ عنوان بازی سفارشی را طراحی کردیم و ۸ عنوان بازی در گوگل پلی منتشر شده و مابقی ایده خودمان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به فرهنگ ایرانی روی صنعت بازی ایرانی تاثیر مثبت دارد، گفت: یکی از تاثیرات مثبت آن را در بازی که طراحی کردیم و متناسب با فرهنگ ایرانی بود به شدت احساس کردیم. این عملکرد باعث میشود که کاربران به خاطر فرهنگ ایرانی به سمت بازی‌های ایرانی بیایند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از جمله نهاد‌هایی است که باید از این بازی‌های ایرانی حمایت کند.بیشتر بازی ساز‌ها به صورت خودجوش فعالیت می‌کند و بسیاری از استدیوی بازی‌ها کسی نمی‌شناسد از این رو حمایت شوند می‌توانند بدرخشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب