دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1395 - 10:05

بوستون داینامیکز این بار ربات چهار دست و پای خانگی ساخت + ویدئو

شرکت رباتیک Boston Dynamics به تازگی وارد ساخت ربات‌های خانگی شده و رباتی ابداع کرده است که در منزل مانند یک خدمتکار فعالیت می‌کند.
کد خبر : 96499

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، شرکت رباتیک بوستون داینامیکز که یکی از طراحان و سازندگان ربات برای ارتش آمریکاست، این بار اقدام به ساخت ربات‌های خانگی کرده است.


ربات خانگی SpotMini چهار پا، کوچک و ساکت است و می‌تواند در خانه حرکت کند و حتی می‌تواند برای شما نوشیدنی بیاورد. این ربات، نمونه کوچک‌تر و ساده‌تری از ربات Spot است.



این ربات مجهز به یک بازوی مفصلی به همراه یک کنترل است که مانند یک صلیب بین سر و دست قرار گرفته است. اندازه کوچک‌تر این ربات نسبت به نسخه قبلی، حرکت آن را در داخل فضای خانه راحت‌تر می‌کند و حتی خیلی راحت می‌تواند زیر میز حرکت کند.



علاوه بر این، SpotMini قادر است از اتاق نهارخوری شلوغ عبور کند، از پله‌ها بالا برود و بعد از زمین خوردن بلند شود. این ربات با توجه به وزن سبکی که دارد، از بازوهای خود می‌تواند برای گذاشتن ظروف داخل ماشین ظرفشویی و بیرون گذاشتن زباله استفاده کند.




شرکت سازنده به‌تازگی ویدئویی از عملکردها و قابلیت‌های ربات SpotMini منتشر کرده است که در آن حتی نشان داده می‌شود که این ربات برای کسی یک قوطی نوشابه آورد.


طبق گزارش شرکت سازنده، SpotMini تنها 25 کیلوگرم وزن دارد که به همراه بازوی مفصلی، وزن آن به 29 کیلوگرم می‌رسد. این ربات، برخلاف مدل قبلی فاقد سیستم‌ هیدرولیک است و تمام سیستم‌های آن به طور کاملا برقی کار می‌کند که همین امر آن را یکی از بی‌صداترین ربات‌ها ساخته شده توسط این شرکت تبدیل کرده است.



باتری داخلی آن تا بیش از 90 دقیقه انرژی مورد نیاز ربات را تأمین می‌کند. این ربات همچنین مجهز به دوربین‌های عمق برجسته، ژیروسکوپ حالت جامد و حسگرهایی است که جهت قرارگیری بازوها را مشخص می‌کنند.


سازندگان آن معتقدند که این ربات با وجود اینکه می‌تواند بسیاری از کارها و وظایف را به طور خودکار انجام دهد، هنوز هم نیازمند هدایت نیروی انسانی است.


مترجم: ندا اظهری



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته