۴ دلیل برای اینکه چرا نباید هرزنامهها را حذف کرد

مبارزه با هرزنامهها در ایمیل از زمان پیدایش این فناوری ادامه داشته است. اما بهجای حذف سریع آنها، گزارش دادنشان میتواند به کاهش این مشکل کمک کند.
XDA نوشت: با این روش، نهتنها خودتان را ایمنتر نگه میدارید، بلکه به آموزش بهتر سیستمهای ایمیلی و کاهش هرزنامه در آینده کمک میکنید. پس دفعه بعد که هرزنامهای دیدید، دکمه گزارش را بزنید!
چهار دلیل اصلی برای این توصیه را بررسی میکنیم:
لغو اشتراک، ایمیل شما را در معرض خطر قرار میدهد
استفاده از گزینه لغو اشتراک در ایمیلها ممکن است به نظر راهحلی ساده بیاید، اما این کار به فرستنده تأیید میکند که ایمیل شما فعال است. این موضوع میتواند منجر به دریافت هرزنامههای بیشتری شود. برایان برگس تجربه خود را مثال میزند که پس از لغو اشتراک در جیمیل، همچنان هرزنامه دریافت میکرد. گزارش هرزنامه بهجای حذف، از این مشکل جلوگیری میکند.
حفظ سابقه برای گزارشدهی
نگهداشتن هرزنامهها بهعنوان مدرک، به بخش فناوری اطلاعات یا مدیر سیستم شما کمک میکند تا زمان و نحوه ارسال این پیامها را ردیابی کند. این اطلاعات در صورت وقوع حملاتی مثل باجافزار، برای گزارش به ارائهدهندگان خدمات مفید است. حذف این ایمیلها، این فرصت را از بین میبرد.
آموزش فیلترهای ایمیل
گزارش هرزنامهها به ارائهدهنده ایمیل شما، مثل جیمیل یا اوتلوک، به بهبود سیستم فیلتراسیون آنها کمک میکند. این کار باعث میشود در آینده هرزنامه کمتری به صندوق ورودیتان راه پیدا کند. حذف مستقیم پیامها، این فرایند یادگیری را مختل میکند.
جلوگیری از اطلاع کلاهبرداران
بسیاری از هرزنامهها حاوی تصاویری هستند که با بارگذاری خودکار، به فرستنده خبر میدهند که ایمیل باز شده است. این امر میتواند سیل هرزنامههای بیشتری را به دنبال داشته باشد. با گزارش ایمیل و غیرفعال کردن بارگذاری خودکار تصاویر، از این ریسک جلوگیری میکنید.
انتهای پیام/