گسترش Wear OS و رقابت فزاینده با اپل در بازار ساعتهای هوشمند

سیستمعامل Wear OS، مشابه اندروید، بهعنوان یک اکوسیستم باز، آزادی بیشتری در دسترسی به اپلیکیشنها و شخصیسازی ارائه میدهد. کاربران Wear OS میتوانند با استفاده از Watch Face Format و حساب توسعهدهنده، صفحه ساعتهای خود را طراحی کنند. این انعطافپذیری، که مستقل از سازگاری با گوشی عمل میکند، بسیاری را به انتخاب ساعتهای هوشمند سامسونگ یا پیکسل به جای اپل ترغیب کردهاست.
به گزارش Android Central، تنوع سختافزاری و قیمت مقرونبهصرفه Wear OS نیز از عوامل جذب کاربران است. ورود برندهایی مانند وانپلاس، شیائومی و اوپو به خانواده Wear OS، که پیشتر تحت تسلط سامسونگ و گوگل بود، تنوع طراحی و دسترسیپذیری را افزایش داده است. این تغییرات، بهویژه برای خریداران با بودجه محدود، گزینههای بیشتری فراهم کرده و احتمالاً بر فروش اپل تأثیر گذاشتهاست.
جین، تحلیلگر بازار، اظهار داشت: «بازگشت هواوی با Harmony OS، رشد برندهای چینی مانند شیائومی و آنر، و عرضه سری جدید گلکسی واچ ۷، واچ اولترا و واچ FE سامسونگ، رقابت را برای اپل در سال ۲۰۲۴ تشدید کرده است.» این تحولات نشاندهنده پویایی روبهرشد بازار ساعتهای هوشمند است.
انتهای پیام/