رونمایی از دموی بازی اقتباسی از «۱۹۸۴» اورول پس از ۲۶ سال

در دمو بازی Big Brother، اریک بهعنوان سرباز MiniPac در جنبش مقاومت علیه پلیس اندیشه ظاهر میشود و خط داستانی نامزد گمشده کاملاً حذف شده است.
گیمپلی آن با پازلهای ساده به سبک Riven و سکانس کاشت بمب در «کره آموزشی بیجاذبه»، از وعده تعامل گسترده در جهان اورول فاصله دارد.
MediaX مدعی بود این بازی گیمرها و مخاطبان ادبی را جذب میکند، اما محتوای دمو با مضامین اصلی رمان همخوانی ندارد.
اشارههایی مانند «جنگ صلح است» و تصویر بیگ برادر در دمو دیده میشود، اما از عمق «۱۹۸۴» دور است.
مقدمه پیشرندر شده دمو، اریک را در نقش رهبری مقاومت نشان میدهد که باید با حواسپرتی، پلیس اندیشه را منحرف کند، هرچند این با شبکه کنترل اورول ناسازگار است.
این بازی که در سال ۱۹۹۸ توسط MediaX بهعنوان دنباله رسمی معرفی و در E۳ رونمایی شد، هرگز بهصورت کامل عرضه نشد و متوقف شد.
مشخص نیست چگونه یک حواسپرتی میتوانست شبکه همهجانبه نظارت و کنترل اندیشهای را که اورول در «۱۹۸۴» توصیف کرده، بهطور کافی مختل کند، اما از این موضوع میگذریم.
اعلامیه Big Brother وعده تعامل با همهچیز و غیرفعال کردن و نابود کردن تلهاسکرینها و دوربینهای جاسوسی مزاحمی را داد که هر حرکت بازیکن را در «۱۰ بلوک مربعی از جهان رترو-آیندهنگر اورول» تماشا میکنند. اما تصاویر دمو به این وعدهها عمل نمیکند و در عوض گیمپلی پازلی ساده به سبک Riven (چرخاندن کلیدها برای روشن کردن برق، استفاده از پیچگوشتی برای باز کردن توری و غیره) را از دید کاربر میدهد.
نمونه گیمپلی از دموی تازه کشفشده «بیگ برادر».
همهچیز به سکانسی ختم میشود که (طبق راهنمای موجود در دیسک دمو) باید یک «لباس بیجاذبه» بپوشید و بمبی را در «کره آموزشی بیجاذبه» که توسط رباتها محافظت میشود، کار بگذارید. به نظرمان مثل زندگی در دنیای رمان میآید!
جدا از اشارههای کوتاه به پلیس اندیشه و MiniPac، دموی کوتاه چند ارجاع اتفاقی دیگر به منبع مجوزدارش دارد، از جمله بنر تبلیغاتی «جنگ صلح است» و صفحهای متحرک که به نظر میرسد بیگ برادر از بالا به شما نگاه میکند. با این حال، سناریوی گیمپلی آنقدر از هر چیزی در رمان اصلی «۱۹۸۴» دور است که آدم تعجب میکند چرا اصلاً سراغ این مجوز رفتند.
البته، MediaX در اعلامیه بازی به این سؤال پاسخ میدهد و پیشبینی میکند که «در حالی که بازی بهخودیخود بهعنوان یک خلق کاملاً جدید مستقل است و مخاطبان معمول بازی را جذب میکند، بازی 'بیگ برادر' بدون شک مخاطبان ادبی بزرگی را هم جذب خواهد کرد».
هرگز فرصتی برای دیدن واکنش آن «مخاطبان ادبی بزرگ» به بازیای که به نظر میرسید نام و مضامین «۱۹۸۴» را به شکلی افراطی تحریف کند، پیدا نشد. در هر صورت، این دمو حالا میتواند کنار انتشار «فارنهایت ۴۵۱» سال ۱۹۸۴ و «پدرخوانده: بازی اکشن» سال ۱۹۹۲ در هر فهرستی از مشکوکترین اقتباسهای بازی از آثار هنری معتبر قرار گیرد.
انتهای پیام/