دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کلاه ایمنی‌ای که در حد یک دستیار است

متخصصان موفق به ساخت یک کلاه هوشمند جدید شدند که از سر حفاظت می‌کند و دارای ترکیبی از ویژگی‌های مدرن است.
کد خبر : 96148

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ایسنا، این کلاه ایمنی جدید که مخصوص دوچرخه است و Classon نام دارد، برای بهبود ایمنی و دید، به ویژگی‌هایی مانند سیگنال‌های مرتبط با حرکت، چراغ‌های ترمز خودکار و تشخیص نقطه کور مجهز شده است.


شرکت Brooklyness، سازنده این دوچرخه، این کلاه ایمنی را به چراغ‌ها، حسگرها و ویژگی‌های هوشمند مجهز کرده است که به دوچرخه‌سواران در مورد محیط اطراف آنها هشدار می‌دهد. این کلاه هوشمند می‌تواند با هر بار شارژ به مدت 2/5 ساعت کار کند و از طریق بلوتوث و Wi-Fi با دستگاههای تلفن همراه ارتباط برقرار کند.



Classon به ال‌ای‌دی‌هایی مجهز است که برای مطلع کردن اطرافیان از قصد دوچرخه سوار به صورت چشمک‌زن در می‌آید. شتاب‌سنج تعبیه‌شده در این کلاه در زمانی که قصد توقف کردن کاربر را تشخیص می‌دهد، به طور خودکار باعث روشن شدن چراغ ترمز می‌شود. اما به جای یک سوئیچ که سبب روشن شدن راهنمای چپ و راست می‌شود، این کلاه دارای حسگرهایی است که حرکت بدن را تشخیص می‌دهد و چراغ مورد نظر را بر اساس حرکات دست وی روشن می‌کند.


این کلاه ایمنی همچنین دارای دوربین‌هایی است که در پشت آن تعبیه شده و در زمان نزدیک شدن افراد یا اجسام از پشت سر، به کاربر هشدار می‌دهد. این دوربین ها به دلیل داشتن حافظه داخلی چهار گیگابایتی می‌توانند تا بیش از شش ساعت ویدئوهای با کیفیت را ضبط و نگهداری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته