خبرهای خوب و بد برای بروزرسانی ویندوز ۱۱

بهروزرسانی پیشنمایش ویندوز ۱۱ از مارس ۲۰۲۵ نصب آن اجباری خواهد شد و ظاهراً تبلیغ سرویسGame Pass ، که در نسخههای بتا در نظر گرفتهشده، به نسخه اصلی راه یافتهاست. این تبلیغ برای کاربران دارای حساب مایکروسافت و اشتراک گیم پس نمایش داده میشود و امکان دعوت دوستان به دوره آزمایشی دوهفتهای را فراهم میکند. با این حال، این اقدام برای سیستمعاملی که کاربران برای خرید آن هزینه کردهاند، نارضایتیهایی ایجاد کرده است.
این بهروزرسانی فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ را که نیازمند بهبود بوده، ارتقا داده و تغییرات مثبت در دسترسیپذیری را نیز به همراه دارد. اما حضور تبلیغ گیم پس، این پیشرفتها را تحتالشعاع قرار دادهاست. اگرچه این تبلیغ برای همه کاربران نمایش داده نمیشود، بسیاری معتقدند سیستمی پولی نباید چنین رویکردی داشته باشد و مایکروسافت مصمم به گسترش تبلیغات یکپارچه در ویندوز ۱۱ است و حذف این تبلیغ در آخرین لحظه بعید به نظر میرسد.
در حالی که ویندوز ۱۱ برای ارتقادهندگان از ویندوز ۱۰ رایگان است، اما برای خریداران جدید هزینه دارد و این موضوع، اعتراضها به مدل تبلیغمحور را تشدید کردهاست. کارشناسان پیشبینی میکنند این روند ادامه یابد و کاربران باید منتظر تبلیغات بیشتری در آینده باشند.
انتهای پیام/