دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

لزوم نگاه کلان به صنعت بازی سازی/ از تاثیر هوش مصنوعی تا فیلترینگ

لزوم نگاه کلان به صنعت بازی سازی  از تاثیر هوش مصنوعی تا فیلترینگ
یک بازی ساز ایرانی گفت: لازم است نگاه به بازی سازی از حد سرگرمی بالاتر برود و به صورت کلان به آن پرداخته شود تا به یک صنعت مهم تبدیل شود، چون با آمدن هوش مصنوعی تحول عظیمی در این حوزه ایجاد می‌شود و ما می‌توانیم خیلی سریع‌تر خودمان را به سطح جهانی برسانیم.
کد خبر : 947600

ندا جععفری رئیس هئیت مدیره یک مجموعه بازی سازی در گفت و گو با خبرنگار آنا پیرامون فعالیت‌های این مجموعه توضیح داد و گفت: این شرکت ده سال است که در حوزه بازی‌های موبایل از تولید تا نشر بازی و هرگونه فعالیتی که به این حوزه مرتبط است فعالیت می‌کند.

وی در ادامه گفت: از آنجا که این حوزه از نظر تکنولوژی و نوع مخاطبین فضای جذابی دارد توانسته جوانان زیادی را به سمت خود جذب کند و بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای در زمان کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفت افراد و جوانان زیادی به سمت روی آورند. از طرفی امروز کودکان ما بیشتر از تماشای تلویزیون، با موبایل بازی می‌کنند. طبق آمار از هر خانواده سه نفره ایرانی دو نفر بازی می‌کنند. اما سوال اینجاست که چند درصد اطلاع دارند که با بازی‌های موبایلی می توان در زمینه فرهنگ و فرهنگ سازی فعالیت کرد.

جعفری افزود: اما نگاه به صنعت بازی باید کلان‌تر از حد سرگرمی باشد؛ تا به یک صنعت مهم تبدیل شود، چون با آمدن هوش مصنوعی تحول عظیمی در این حوزه ایجاد می‌شود و ما می‌توانیم خیلی سریع‌تر خودمان را به سطح جهانی برسانیم.چون بازی جامعه مخاطبین زیادی دارد و هم فضای اقتصادی جامع و پویایی دارد و هر کدام از پیشران‌های باید جای خودش قرار بگیرد. تا اتفاق خوب برای صنعت بیفتد.

جعفری تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی دو جنبه دارد یک سخت افزار و دومی نرم افزار در بخش سخت افزار کشور‌های های‌تک دنیا مانند امریکا مطرح هستند و هرچه قدر جلو می‌رویم قطعا نیاز خواهد بود به تولید سخت افزار هم ورود پیدا کنیم. اما خوشبختانه در حوزه نرم افزار همین حالا هم کلی تحول ایجاد شده که با ورود هوش مصنوعی سرعت تولید محتوا تخصصی‌تر و حرفه ای‌تر انجام می‌ شود.

این فعال صنعت بازی سازی خاطرنشان کرد: این مجموعه بازی سازی در دو حوزه به صورت جدی فعالیت دارد و باور داریم که می‌توانیم اثرگذاری جدی داشته باشیم. اولین حوزه مربوط به توسعه زیرساخت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی است. چرا که معتقدیم توسعه این زیرساخت می‌تواند به همه شرکت‌های بازی‌ساز برای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات خود کمک کند و می‌توانند تاثیر بهتری در اکوسیستم صنعت بازی داشته باشند. حوزه دیگری که در این مجموعه به دنبال آن هستیم، انجام مطالعاتی درباره بازی‌های جدید است که می‌توانند به کمک هوش مصنوعی در بازار عرضه شوند و جایگاه ویژه‌ای را پیدا کنند.

وی از تاثیر فیلترینگ بر صنعت بازی سازی گفت: ما متوجه هستیم هر کشوری متناسب با فرهنگ خود فضای مجازی خاصی را ارائه می‌دهد ولی این محدودیت نباید طوری باشد که اقتصاد را زمین بزند؛ چون این تحریم مسیر کاسبی عده‌ای شده که اصلا خوشایند نیست و باید حتما در کنار این فیلترینگ تسهیل گری‌هایی صورت بگیرد.

جعفری افزود: همان طور که در حال حاضر برای مجموعه‌های دانش بنیان و صنایع خلاق اقدامات خوبی را انجام شده است بهتر است برای بازی سازان هم راهی در نظر گرفته شود تا این صنعت کمتر آسیب ببیند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب