دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان فناوری اطلاعات:

تنها راه حل برطرف کردن مشکلات کشور استفاده از ابزار فناوری اطلاعات است

تنها راه حل برطرف کردن مشکلات کشور استفاده از ابزار فناوری اطلاعات است
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: تنها راه حل برطرف کردن مشکلات کشور استفاده از ابزار فناوری اطلاعات است و کسی که بخواهد مقابله کند محکوم به شکست است.
کد خبر : 945439

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدمحسن صدر رئیس سازمان فناوری اطلاعات در همایش «افق آینده، تحول دیجیتال» که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد گفت: اولین هدف از این همایش هم افزایی بیشتر برای رفع مشکلات است. فقط نکته آشکار امروز تنها راه حل برطرف کردن مشکلات کشور استفاده از ابزار فناوری اطلاعات است و کسی که بخواهد مقابله کند محکوم به شکست است.

وی افزود: زندگی مردم ثانیه‌ای در حال تغییر است. باید دید شکل‌گیری سازمان‌های نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات در دستگاه‌های انجام شده است یا نه؟ برای رفاه مردم چه کرده‌ایم؟ هر مسئولی باید در دستگاه خود این سوالات را بپرسد. یکی از مشکلات ما این است که برخی مسئولان درباره هوش مصنوعی صحبت می‌کنند، اما نمی‌دانند که از این فناوری باید چطور استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: برای کم کردن زحمت مردم نیاز به استفاده از فناوری اطلاعات داریم. زمانی موفق می‌شویم که بخشی‌نگر نباشیم در همگی با هم پیش برویم. وقتی در حوزه ابزار‌های نوین صحبت می‌کنیم باید متحدالفکر باشیم. اگر به این نقطه رسیدیم مردم نتیجه آن را می‌بینند. وزارت ارتباطات یک وزارت قطع‌کن و وصل کن نیست. یک وزارتخانه زیربنایی است و باید زیرساخت کشور را تامین کند. باید این را درک و سپس برای آن راهبر مشخص کنیم. بخش اعظمی از تکالیف وزارت ارتباطات در سازمان فناوری اطلاعات است و برای تحقق آن به همراهی تمامی دستگاه‌ها نیاز داریم.

صدر افزود: باید از ایجاد سامانه‌های موازی جلوگیری شود و بر مبنای برنامه هفتم توسعه داشبور واحدی برای انجام خدمات ایجاد شود تا کار و فعالیت مردم سریع‌تر پیش برود. ما اعلام می‌کنیم که صد درصد از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم. از طرفی باید به سمت متحد عمل کردن اقدام کنیم و نیازمند تنظیم گری بخشی نباشیم.
 

وی با اشاره به پروژه ابر دولت گفت: ابر دولت پروژه ویژه ماست که به مدت بک ماه به دستگاه فرصت دادیم ا وضعیت خود را اعلام کنند و ما آن را به مدت سه ماه بررسی می‌کنیم تا در نهایت بتوانیم خدمات مناسبی را در زمنیه خدمات ابری ارائه دهیم.

گفتنی است در این همایش بر اساس یازدهمین دوره ارزیابی عملکرد الکترونیکی دستگاه‌ها، پنج دستگاه در این حوزه برتر شناخته شدند. کمیته امداد امام خمینی، سازمان تعزیرات حکومتی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت آموزش و پرورش دستگاه‌های برتر در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی بودند که در نشست تخصصی تحول دیجیتال - افق اینده با حضور وزیر ارتباطات و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب